تهرانگردی

مدیرکل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه تورهای تهرانگردی نوروز 94 نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است، ابراز امیدواری کرد تا تورهای تهرانگردی به عنوان یک جریان پایدار در شهر تهران ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، فرزاد هوشیار درباره شاخص ترین اقدامات شهرداری تهران در عرصه ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی شهر تهران اظهارکرد: در مبادی شهر هشت دروازه تعریف شد که در آنها ستاد استقبال ایجاد شد و بیش از 12غرفه تحت عنوان ایستگاه‌های استقبال فرهنگ فاطمی شکل گرفت؛ به طوری که در این محل ها مردم پذیرش می شدند، بسته مهمان طهران را دریافت می کردند و به ستادهای اسکان راهنمایی می شدند.

هوشیار افزود: 10ستاد اسکان در شهرتهران بود که بیش از 10 هزار نفر در طول ایام نوروز از 28 اسفندماه تا 14فرودین ماه به این ستادها مراجعه و از خدماتی همانند اتاق یا چادر رایگان ، حمام ، سرویس بهداشتی ، امکانات گرمایشی ، مینی مارکت تعبیه شده در ستاد اسکان، ایستگاه های سلامت که خدمات تست قند خون و اندازه گیری فشار خون را داشتند، استفاده می کردند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در ادامه گفت: این در حالی بود که غرفه های «قرآن بخوانید هدیه بگیرید» نیز در کنار سایر غرفه های فرهنگی در این 10 نقطه از شهر تهران وجود داشت و کسانی که با سامانه 137 تماس می گرفتند می توانستند با استفاده از راهنمایی متصدیان با در نظر گرفتن جانمایی اینکه گردشگران در کدام منطقه تهران هستند با ارائه شماره تماسی به ستاد اسکان منتقل شوند.

هوشیاربا اشاره به ارائه بسته‌های مهمان طهران به گردشگران شهر تهران خاطرنشان کرد: این بسته شامل کارت تهران، نقشه تهرانگردی، معرفی اماکن تاریخی تهران و نیز رینگ های گردشگری تهران بود که از سوی 250 تن از شهریاران جوان در قالب 100 کانتر اطلاع رسانی گردشگری نوروزی در سطح محلات تهران و در مقیاس یک یکم توزیع شد.

وی تصریح کرد: 17تور تهرانگردی در قالب 10 تور نیم روزه و هفت تور یک روزه در حالی برگزار شد که نمایندگان 15 آژانس گردشگری با حضور در سامانه 137 در برگزاری این تورها مشارکت داشتند و بیش از 90 هزار نفردر حوزه گردشگری با سامانه 137 تماس گرفتند.

وی اعلام کرد: بیش از پنج هزار نفر در تورهای 17گانه و پنج هزار نفر هم به طور متمرکز از میدان امام خمینی(ره) در قالب تورهای نیم روزه بافت تاریخی تهران شرکت کردند که امیدواریم این جریان گردشگری به صورت پایدار ادامه پیدا کند.

هوشیار با بیان اینکه میزان رضایتمندی مردم و مهمانان تهران از ستادهای اسکان شهرداری بسیار بالا بود، ابراز امید واری کرد که به زودی ستادهای اسکان دائمی مهمان طهران به صورت دائمی در مبادی تهران را ه اندازی شود.

مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهر تهران با اعلام اینکه آمار دقیق و تفکیک شده ای از گردشگران تهران وجود ندارد که چند درصد از تهران و چه میزان از شهرستان بوده اند، در این باره گفت: آنچه می توان به طور جدی بر آن تاکید داشت آن است که بخشی از مهمانان تورهای تهرانگردی شهروندان تهرانی بودند که در ایام نوروز که تهران از همیشه شهر مناسب تر و دوست داشتنی تر است را برای گشت و گذار انتخاب کردند.

هوشیار درباره مهمترین مراکز بازدید شده در شهر تهران افزود: در ستاد گردشگری شهرداری تهران هشت کار ویژه تعریف شده بود که به صورت متمرکز از صبح تا شب در این مراکز برنامه‌های نوروزی برپا بود که شامل برج میلاد تهران ، باغ موزه قصر ، باغ موزه دفاع مقدس ، اراضی فرهنگی عباس آباد ، پارک آبشار و ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس و پارک سرخه حصار و میدان آزادی بود که تلاش شد در این کار ویژه یک ایران کوچک داشته باشیم که تمام اقوام با سفره‌های نوروز و فرهنگ و تمدن ایرانی در این کار ویژه حضور داشتند.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی تصریح کرد: شهرداران مناطق از یکم فروردین ماه در کنار شهردار تهران در ستادهای اسکان و کارویژه ها حضور داشته و از آنها بازدید می کردند، این در حالی بود که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در دوم فرودین ماه از ستاد گردشگری بازدید و از حجم گسترده ای که در این حوزه اتفاق افتاده بود تقدیر کردند.