underwaterیک هتل زیردریایی در سواحل تانزانیا با گذشت زمانی کوتاهی از افتتاح آن به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که درآمدهای تانزانیا از محل صنعت گردشگری در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته، در هفته‌های اخیر یک هتل زیردریایی در سواحل این کشور با گذشت زمانی کوتاهی از افتتاحش به جاذبه جدید گردشگری تانزانیا تبدیل شده است.

به گزارش آل‌افریکا، هزینه یک شب اقامت در این هتل زیردریایی که تنها یک اتاق دارد، برای یک نفر 900 دلار و برای دو نفر 1500 دلار است. این هتل چهار متر زیر آب قرار داشته و بخشی از آن نیز در سطح آب قرار دارد و گردشگران می‌توانند با اقامت در آن به تماشای گونه‌های مختلف آبزیان دریایی در ساعات مختلف شبانه روز بنشینند.

افتتاح هتل زیردریایی در سواحل تانرانیا در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور در سالهای اخیر به مقصد جدید گردشگری قاره آفریقا تبدیل شده مقامات صنعت گردشگری تانزانیا نیز از عزم خود برای دو برابر کردن گردشگران این کشور در سال 2015 خبر داده‌اند.

تانزانیا در سال 2012 میزبان 950 هزار گردشگر بود و اکنون دولت این کشور قصد دارد با احداث فرودگاه‌های جدید، توسعه 16 پارک ملی و احداث هتل‌های سازگار با محیط‌ زیست، تانزانیا را به مقصد یک میلیون و 600 هزار گردشگر در سال 2015 تبدیل کند.

کارشناسان صنعت گردشگری علت اصلی رشد چشمگیر درآمدهای تانزانیا از محل صنعت گردشگری در سال‌های اخیر را سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زیرساخت‌ها، احداث نخستین دانشگاه گردشگری در سال 2011 و حضور پررنگ این کشور در نمایشگاه‌های جهانی معتبر صنعت گردشگری بویژه نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB شهر «برلین» کشور آلمان می‌دانند.

تانزانیا به دلیل داشتن حیات‌وحش زیبا، تنوع گیاهی، تنوع فرهنگی غنی و سواحل زیبا، شهرت جهانی داشته و دولت این کشور قصد دارد درآمد‌های تانزانیا از محل صنعت گردشگری را به پنج درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسانده و زمینه اشتغال نیم میلیون نفر را در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط فراهم کند.