موزه‌

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، از اجرای طرح «موزه‌ای به وسعت شهر» در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، «میراعتماد عمادی» با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منعقد کرده است، نصب ۱۰۰ اثر برگزیده موزه‌های تبریز، در قالب فضاسازی‌های محیطی سطح شهر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: آثار برگزیده، از قطعات نفیس موزه‌های آذربایجان، موزه قاجار، موزه سنجش، موزه قرآن و کتابت، موزه مشروطه و موزه محرم بوده و طی آن، ظروف، سکه‌ها، قالی‌ها و لوازم تاریخی و همچنین نماهای زیبا از خانه‌های قدیمی تبریز، فضای کلی شهر را در قالب موزه‌ای زیبا و فراگیر مطرح می‌کند.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با اشاره به این که ابتکار «موزه‌ای به وسعت شهر» نقش اساسی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی تبریز خواهد داشت، اظهار کرد: شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، به عنوان دو محور مهم در برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸،  ارتباط مستمر و بهره‌گیری از ظرفیت‌هیای مشترک را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

پیش از این بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر»، مجموعه‌ای از آثار هنری شاخص ایرانی و خارجی که عموما در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و جزو بهترین‌ آثار هنری هستند را برای اکران در فضای تبلیغات شهری در تهران انتخاب کرده بود.