صنایع دستی

تبریز – معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایحان شرقی گفت: بحث معرفی و فروش مهمترین عاملی است که باید برای رونق صنایع دستی استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آذربایجان شرقی بواسطه برخورداری از جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی جز مستعدترین استان های کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تبریز به عنوان مرکز این استان در سال های آینده شاهد اتفاقات و رویدادهایی مهم بویژه در حوزه گردشگری خواهد بود.

انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ می تواند انفاقی بسیار مهم برای گردشگری و صنایع دستی استان باشد، موضوعی که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی مسئولان کلان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و البته فرصت شناسی فعالان و دست اندرکاران دخیل این حوزه است.

همین موضوع بهانه گفت و گوی خبرنگار مهر با دو تن از مسئولان و دست اندرکاران صنایع دستی آذربایجان شرقی شد تا از باید و نبایدهای این مهم اطلاعاتی ارائه دهند.

آذربایجان شرقی

فروش و بازاریابی صنایع دستی استان مورد توجه قرار گیرد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایحان شرقی در همین خصوص به خبرنگار مهر گفت: برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از فرصت تبریز ۲۰۱۸ یکی از مهمترین اولویت های این اداره کل است و بر همین اساس به دنبال ایجاد بهترین شرایط برای معرفی و شناساندن صنایع دستی استان هستیم.

فرشاد به آفرین به مهمترین مؤلفه ها در خصوص توسعه صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: بحث معرفی و فروش مهمترین عاملی است که باید برای رونق صنایع دستی استان مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که این مهم محقق شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی فعالان صنایع دستی حل خواهد شد.

تبدیل فرصت تبریز ۲۰۱۸ به سکوی پرتاب صنایع دستی نیازمند برنامه ریزی

رئیس هیئت مدیره خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، وضعیت فعلی را شایسته جایگاه واقعی صنایع دستی استان ندانست و گفت: در صورتی که روند فعلی ادامه یابد، نمی توان به بهره برداری مناسب از فرصت طلایی تبریز ۲۰۱۸ به عنوان سکوی پرتاب صنایع دستی امیدوار بود.

محمد رضا دانش گهر با تاکید بر لزوم حمایت متولیان حوزه صنایع دستی از فعالان این عرصه خاطر نشان شد: در صورتی که برنامه ریزی های لازم از سوی دستگاه هایی مانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایحان شرقی و یا سازمان گردشگری شهرداری تبریز صورت گیرد، هنرمندان صنایع دستی نیز آمادگی کامل خود را برای حضور فعال و کیفی در برنامه ها و نمایشگاه های مورد نظر برای تبریز ۲۰۱۸ اعلام می کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز همچنین تصریح کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، در تمام ایام و فصول این سال شاهد تردد گردشگران در شهر خواهیم بود که این امر می تواند نقزه اوج و شکوفایی صنایع دستی استان باشد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که به نظر می رسد با وجود کارهای تبلیغاتی و هزینه های هنگفتی که بویژه از سوی شهرداری تبریز در این حوزه صورت می گیرد، اظهار نظر فعالان صنایع دستی حاکی از اقدامات عملی در کنار وعده ها و مانورهای تبلیغاتی نیست، موضوعی که می تواند به از دست رفتن فرصت گرانبهایی به نام تبریز ۲۰۱۸ شود.