سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی گفت: تبریز را مهیای حضور گردشگران در دوران پساتحریم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه آذربایجان‌ شرقی، احمد محمدزاده در نشست ستاد حمایت از توسعه فرش استان با اشاره به توافق به‌دست آمده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+ 5، اظهار کرد: هیچ کشوری، جنگ و تحریم را دوست ندارد و متأسفانه شرایط تحریم در دولت گذشته به مردم ایران اسلامی، تحمیل شده بود.

وی با بیان این‌که در روزهای سخت تحریم توانستیم کشور را حفظ و وضعیت اقتصادی را سر پا نگه داریم، گفت: در شرایط عادی و بدون تحریم باید تلاش خود را مضاعف کنیم و شکوفایی صنعت و اقتصاد را تحقق بخشیم.

او با اشاره به انتخاب کلان‌شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، بیان کرد: خوشبختانه بعد از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های جهانی، امید و نشاط در حوزه اقتصادی و صنعت مشاهده می‌شود. همین امر در افزایش جذب گردشگران و هیأت‌های مختلف اقتصادی به استان آذربایجان شرقی نیز موثر خواهد بود. بنابراین ما باید با همکاری نهادهای مسؤول، تمام اقدامات لازم را برای استفاده هرچه بهتر از شرایط پساتحریم انجام دهیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی، فرش تبریز را یکی از نمادهای هویتی این خطه قهرمان‌پرور دانست و اظهار کرد: ورود گردشگران به استان در دوره پساتحریم به استان و بخصوص شهر تبریز، فرصت بسیار مناسب و ایده‌آلی برای شناساندن هرچه بیشتر فرش دستبافت تبریز به جهانیان و آشنایی آن‌ها با فرهنگ و رسوم مردم آذربایجان است.

محمدزاده با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرش استان و رفع مشکلات قالیبافان استان، ادامه داد: تلاش در راستای شناساندن هرچه بیشتر فرش دستبافت تبریز به همه، یکی از دستورات و دغدغه‌های جدی استاندار آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به نقش مهم بازار تبریز در توسعه اقتصادی استان، گفت: سال گذشته، با همکاری‌های نهادهای مربوط، قسمتی از بازار تبریز در روزهای آغازین نوروز باز بود، ولی امسال انتظار داریم این بازار به‌دلیل نقش مهمی که در جذب گردشگران و جذب ارزهای خارجی می‌تواند داشته باشد، کاملا باز باشد.

او به بازدیدش از بازار تبریز چند روز قبل از توافق اخیر اشاره و اضافه کرد: دعا می‌کنم که شور و نشاط اقتصادی گذشته در بازار تبریز، بار دیگر به این مکان تاریخی، موثر و ارزشمند در دوره پساتحریم بازگردد.