پایتخت

شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، از ارایه بسته‌های مشوق گردشگری از سوی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادقی نجفی در جمع خبرنگاران افزود: توسعه گردشگری، یک موضوع مولد بوده و منابع ارزنده اقتصاد شهر است. این حوزه مهم موجب تقویت اقتصاد شهر شده و سایر حوزه‌ها و مباحث شهری را نیز بهبود خواهد بخشید.

وی با اشاره به جهت‌گیری برنامه‌های شهرداری متذکر شد: تعیین مشوق‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری مد نظر شهرداری است و در این راستا، کلیه ساخت‌ و سازها، به شرطی که در خدمت اهداف توسعه گردشگری تا سال 2018 باشند، معاف از هزینه‌های پروانه و عوارض خواهند بود. با هماهنگی‌های صورت گرفته، تغییر کاربری به مراکز اقامتی، در صورتی که تا موعد 2018 به نتیجه لازم برسد، رایگان خواهد بود.

شهردار تبریز، نگاه جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی را آفت پیگیری اهداف گردشگری 2018 خواند و افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری، اگرچه اتفاق مبارکی است، اما هنوز گام اول محسوب می‌شود؛ آن‌چه مهم است، بهره‌گیری مناسب از این فرصت ایده‌آل است. این انتخاب، محصول همراهی و همدلی شهرداری و عموم دستگاه‌های مختلف اجرایی است و تحقق اهداف آن نیز، طبیعتاً این امر، نیازمند همت مشترک بین کلیه دستگاه‌های اجرایی، شهری و استانی است.