soudan

وزیر گردشگری سودان عدم اختصاص بودجه کافی را چالش اصلی در مسیر توسعه صنعت گردشگری این کشور می‌داند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گرشگری سودان که کشورش یکی از غنی‌ترین کشورهای آفریقا از نظر دارا بودن آثار تاریخی ارزشمند و محوطه‌های طبیعی بکر محسوب می‌شود، عدم اختصاص بودجه کافی برای توسعه این صنعت را چالش اصلی در مسیر توسعه صنعت گردشگری سودان می‌داند.

به گزارش آل‌افریکا، وزیر گردشگری سودان بودجه اختصاص یافته برای توسعه صنعت گردشگری این کشور را بسیار ناکافی دانسته و با اشاره به صرف مبالغ هنگفت از سوی همسایگان این کشور از جمله مصر برای توسعه صنعت گردشگری به‌ویژه بازاریابی جاذبه‌های گردشگری، خواستار اختصاص بودجه بیشتر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری سودان از طریق معرفی در شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی و همچنین حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین المللی صنعت گردشگری از جمله «بازار جهانی سفر» شد که زمان کوتاهی تا گشایش آن باقی مانده است.

وی براین باور است که حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت گرشگری علاوه‌بر معرفی جاذبه‌های گردشگری سودان، جذب سرمایه‌های خارجی به صنعت گردشگری این کشور را در پی خواهد داشت.

وزیر گرشگری سودان همچنین خواستار توجه ویژه به منطقه‌ تاریخی «میرو» یا همام «پانتئون» سودان شد که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

سودان به عنوان سومین کشور بزرگ آفریقا در شمال این قاره واقع شده و پایتخت آن خارطوم است. این کشور در گذشته بخشهای بزرگی از حکومت‌های «نوبیا»، «حبشه»، «مصر» و «اعراب» را تشکیل می داده‌ است. بخش پهناوری از سودان را دشت‌های بزرگی تشکیل می‌دهد که توسط رود نیل به دو تقسیم شده و با داشتن مناظر طبیعی بالا از قابلیت‌های بالایی برای جذب گردشگران برخوردارند.