Sri_Lanka1

تا پایان سال 2016 صنعت گردشگری 250 هزار شغل جدید در سریلانکا ایجاد خواهد شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند جاری رشد صنعت گردشگری سریلانکا، صنعت گردشگری این کشور تا سال 2016 حدود 250 هزار شغل جدید ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ با رشد چشمگیر گردشگران سریلانکا از کشورهای ترکیه، ژاپن و به ویژه دو کشور پرجمعیت چین و هند، پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی این کشور در سال 2016 میزبان حدود 2.5 میلیون گردشگر باشد که این امر درآمدزایی در حدود دو میلیارد و 700 میلیون دلار در سال 2016 را در پی داشته باشد.

سریلانکا در سال 2012 میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود و دولت این کشور قصد دارد در قالب یک برنامه‌ پنج ساله، 22 هزار و 500 اتاق به ظرفیت هتل‌های این کشور اضافه کرده و فرودگاه شهر «کلمبو» – پایتخت این کشور – را با هزینه‌ای بالغ بر ‌40 میلیارد روپیه گسترش دهد.

تلاش‌های جدی دولت سریلانکا برای توسعه صنعت گردشگری از نیمه سال ‌2009 با پایان چند دهه جنگ داخلی در این کشور آغاز شد. در حال حاضر بیشتر گردشگران سریلانکا از کشور‌های اروپایی بویژه انگلیس، آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، دانمارک بوده و مابقی نیز از چین، هند، کره‌جنوبی و کشور‌های عربی حوزه‌ خلیج‌فارس هستند.