Sri_Lanka1

پیش‌بینی می‌شود سریلانکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد 39 درصدی گردشگرانش را تجربه کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مسئولان صنعت گردشگری سریلانکا روز شنبه از پیش‌بینی رشد 39 درصدی گردشگران این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش کلمبوتایمز، سریلانکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی میزبان نزدیک به 350 هزار گردشگر بود که از رشد 39 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2012 حکایت دارد که حاصل آن وارد شدن 460 میلیون دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور بوده، این در حالیست که که دولت سریلانکا برای جذب دو و نیم میلیون گردشگر در سال 2016 هدف‌گذاری کرده که حاصل آن ایجاد نیم‌میلیون شغل جدید و جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

در این راستا جذب گردشگر از دو قاره‌ی اروپا و آمریکا با راه‌اندازی دفاتر گردشگری در شهرهای پاریس، لندن، برلین، رم، مادرید، نیویورک و واشنگتن برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور در حال انجام است.

سریلانکا در سال‌های اخیر شاهد رشد چشگیر گردشگرانش بوده که کارشناسان علت اصلی این امر را افزایش تبلیغات تلویزیونی جاذبه‌های گردشگری این کشور در شبکه‌های ماهواره‌یی و ارتقای کیفیت سرویس‌دهی در هتل‌ها و رستوران‌ها می‌دانند.

دولت سریلانکا همچنین قصد دارد در راستای تبدیل کردن این کشور به یکی از قطب‌های گردشگری آسیا، ‌١٠ جزیره سریلانکا به مقاصد جهانی گردشگری لوکس تبدیل کند.

تلاش‌های جدی دولت سریلانکا برای توسعه صنعت گردشگری از نیمه سال ‌٢٠٠٩ با پایان چند دهه جنگ داخلی در این کشور آغاز شد و در همان زمان وزیر گردشگری سریلانکا با سفر به کشورهای مختلف جهان از جمله «ایران» خواستار حضور فعال سرمایه‌گذاران ایرانی در توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور شد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران سریلانکا از کشور‌های اروپایی بویژه انگلیس، آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، دانمارک بوده و مابقی نیز از چین، هند، کره‌جنوبی و کشور‌های عربی حوزه‌ خلیج‌فارس هستند.

دولت سریلانکا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی را در جهت جذب بیشتر گردشگر انجام داده که از آن جمله می‌توان به توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور بویژه فرودگاه‌ها و هتل‌ها اشاره کرد. در این شرایط مقامات سریلانکا قصد دارند صنعت گردشگری را به منبع دوم درآمد خود و اشتغال مردم این کشور پس از صادرات محصولات کشاورزی تبدیل کنند.