گردشگری فضایی

«گوگل» هم به سرمایه‌گذاران پروژه گردشگری فضایی «ریچارد برانسون» پیوست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اجرای پروژه گردشگری فضایی از سال‌ها قبل توسط میلیاردر معروف انگلیسی، «ریچارد برانسون» با همکاری ده‌ها شرکت و سازمان معتبر از جمله سازمان ناسا، سازمان علوم و فضایی آمریکا و شرکت مایکروسافت آغاز شده است.

به گزارش تلگراف، اکنون شرکت گوگل نیز به شریک تازه این پروژه تبدیل شده که در قالب آن، این شرکت مشهور در بخش فناوری‌های ماهواره‌ای با پروژه برانسون در قالب شرکت «ویرجین گلکسی» همکاری خواهد کرد، این در حالیست در سال‌های گذشته کارشناسان از مشکلاتی در بخش‌ فناوری‌های ماهواره‌ای این پروژه سخن گفته بودند که به نظر می‌رسد با پیوستن شرکت گوگل نگرانی‌ها برطرف شده و فضا هر چه زودتر میزبان گردشگران باشد.

برانسون اولین گام برای اجرای این پروژه را در سال 2006 برداشت و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شرکت او انقلابی در صنعت گردشگری به وجود آورده و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، در روزهای پایانی سال 2014 نخستین گردشگران فضایی را به فضا فرستاده می‌شوند.

تا کنون حدود 750 نفر برای سفر به فضا به عنوان گردشگر فضایی توسط فضاپیمای ویرجین گلکسی با پرداخت مبلغ 250 هزار دلار ثبت‌نام کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به «آنجلینا جولی» و «براد پیت»، دو چهره‌ سرشناس هالیوود، «اشتون کارچر»، راننده‌ی مشهور فرمول یک و «استفن هاوکینگ»، فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور اشاره کرد که این امر تا کنون درآمد هنگفتی را برای این شرکت به همراه داشته است.

فضاپیمای ویرجین گلکسی که با هزینه‌ 162 میلیون پوندی طراحی و ساخته شده، دارای چهار موتور جت است و در مدت 90 ثانیه به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین می‌رسد. در این پرواز مسافران سفری فراتر از جو زمین را تجربه کرده و زمین را از منظری که تنها فضانوردان قادر به دیدن آن هستند، مشاهده خواهند کرد.

شرکت گوگل همچنین در بخش ارائه تصاویر ماهواره‌ای از زمین و فضا نیز با ویرجین گلکسی همکاری خواهد کرد.