گردشگری اسلامی

اولین کنفرانس بین المللی گردشگری اسلامی (گردشگری حلال) 22 و 23 سپتامبر در شهر «اندلس» اسپانیا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شهر «اندلس» اسپانیا در روزهای 22 و 23 ماه جاری میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری اسلامی «حلال» خواهد بود. این اولین کنفرانس جهانی خواهد بود که به موضوع گردشگری حلال کشورهای اسلامی را به شکل علمی خواهد پرداخت.

مرکز برگزاری این کنفرانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در کنار کارشناسانی از سازمان جهانی گردشگری که به عنوان ناظر کنفرانس هستند،‌ تعداد زیادی از کارشناس گردشگری کشورهای عربی و اسلامی حضور خواهند داشت. این افراد در نهایت پیشنهادات و نتایجی را که از این کنفرانس دو روزه بیرون می‌آید، بررسی و آنها را برای ارائه به شواری اجرایی سازمان جهانی گردشگری آماده می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: گردشگری اسلامی یا همان گردشگری حلال یکی از پتانسیل‌های خوب صنعت گردشگری است که تاکنون هتل‌ها و مراکز توریستی از آن غفلت کرده‌اند‌. بیشتر هتل‌ها و مراکز توریستی کشورهای مختلف با سرو نوشیدنی‌های الکلی و غذاهای نامناسب با موازین اسلامی، سالن‌های قمار، استخرهای مختلط، دیسکوها و… نتوانسته‌اند نظر گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف را جلب کنند.

به گزارش نیوز تراولر، این مرکز با اشاره به حجم بالای درآمدزایی هتل‌ها و مراکزی که خدمات گردشگری حلال را از سال 2013 ارائه می‌دهند،‌ (حدود 140 میلیارد دلار) پیش بینی کرد این رقم تا پایان سال 2014 حدود 5 تا 10 درصد افزایش داشته باشد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه گردشگری حلال در حال حاضر یکی از سریع‌ترین صنایع جهان از نظر گسترش و سودآوری است، آمده است: در حال حاضر این صنعت 13 درصد سودآوری کل سفرهای توریستی را تشکیل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود حجم سودآوری آن تا سال 2020 به 192 میلیارد دلار برسد.