spainاسپانیا با جذب نزدیک به 34 میلیون گردشگر موفق‌ترین کشور منطقه‌ی مدیترانه در جذب گردشگر لقب گرفت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اسپانیا با جذب نزدیک به 34 میلیون گردشگر در هفت ماهه نخست 2013، موفق‌ترین کشور منطقه‌ی مدیترانه در جذب گردشگر لقب گرفت.

به گزارش ورلد بولتن، میزبانی اسپانیا از 34 میلیون گردشگر نویدبخش روزهای خوب برای صنعت گردشگری کشور است که صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصادی آن، بیشترین میزان شاغلان را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری اسپانیا که در سال 2012 میزبان حدود 58 میلیون گردشگر بود، حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داد.

بیشتر گردشگران اسپانیا از آلمان، فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند. همچنین هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند و هر گردشگر به طور متوسط روزانه 108 یورو در اسپانیا هزینه می‌کند.

بر اساس این گزارش، در هفت ماهه نخست امسال ترکیه بیشترین میزان رشد گردشگر در بین کشورهای منطقه مدیترانه را داشته و با میزبانی از 19 میلیون گردشگر، رشد 11 درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال 2012 تجربه کرد.

یونان نیز در هفت ماهه نخست 2013 میزبان حدود هفت میلیون گردشگر بود که از رشد 9 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2012 حکایت دارد. کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر گردشگران کشورهای منطقه‌ی مدیترانه را حضور فعال این کشورها در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری و ناآرامی‌های مصر می‌دانند که باعث شده گردشگران مصر کشورهای منطقه‌ی مدیترانه را برای گذاراندن تعطیلات خود انتخاب کنند.