spain

اسپانیا با ثبت رکوردی جدید تا پایان سال جاری میلادی میزبان حدود 64 میلیون گردشگر خواهد بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اسپانیا با پشت سر گذاشتن شرایط بد اقتصادی، امسال با جذب حدود 64 میلیون گردشگری موفق ثبت رکوردی جدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان علت اصلی این امر را ادامه ناآرامی‌ها در مصر و ادامه جنگ داخلی در سوریه و تاثیر آن بر صنعت گردشگری لبنان و اردن می‌دانند که موجب شده گردشگران این سه کشور راهی اسپانیا و بویژه جزایر قناری شوند.

اسپانیا تا پایان ماه نوامبر نیز میزبان 58 میلیون گردشگر بود در این میان حدود 14 میلیون گردشگر از انگلیس، حدود 10 میلیون گردشگر از آلمان و 9 میلیون گردشگر از فرانسه بودند.

البته بالاترین میزان رشد گردشگر به گردشگران روسیه تعلق داشت که با رشد 31 درصدی تعداد آنها تا پایان سال جاری در حدود دو میلیون نفر خواهد رسید. اسپانیا مدتی قبل نیز با جذب نزدیک به 34 میلیون گردشگر در هفت ماهه نخست 2013، موفق‌ترین کشور منطقه‌ی مدیترانه در جذب گردشگر لقب گرفت.

حدود هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند و هر گردشگر به طور متوسط روزانه 108 یورو در اسپانیا هزینه می‌کند. صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد اسپانیا حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده و براساس آخرین آمارها اسپانیا بیشترین میزان شاغلان در این صنعت را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

با این وجود وضعیت گردشگری داخلی در اسپانیا همچنان بحرانی است و مردم این کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی و عدم اطمینان به آینده سعی در پس انداز کردن پولهایشان داشته و علاقه زیادی به مسافرت ندارند.