spain

اسپانیا با جذب بیش از شش میلیون گردشگر در یک ماه در جذب گردشگر رکورد زد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اسپانیا تنها در ماه ژوئن پذیرای شش میلیون و 300 هزار گردشگر بود که در صنعت گردشگری این کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش توربو نیوز، اسپانیا در ماه می نیز میزبان پنج میلیون و 800 هزار گردشگر بود که ناآرامی‌های مصر و شهر استانبول موجب شد این رقم در ماه جاری افزایش 500 هزار نفری داشته باشد که می‌تواند نشانه‌ای از خروج صنعت گردشگری یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان از رکود باشد.

البته در این مدت بیشتر گردشگران اسپانیا از انگلیس بوده‌اند که براساس آمارها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود 40 درصد افزایش داشته است.

درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری اسپانیا که در سال 2012 میزبان حدود 58 میلیون گردشگر بود، حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بیشتر گردشگران اسپانیا از انگلیس آلمان، فرانسه و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند.

اسپانیا که جزایر قناری مقصد اول گردشگران خارجی آن محسوب می‌شود، در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا بیشترین شاغلان را در صنعت گردشگری دارد. همچنین 7 درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال داشته و هر گردشگر به طور متوسط روزانه 108 یورو در اسپانیا هزینه می‌کند.