اسپانیا

صنعت گردشگری کشور اسپانیا با رشد 4.4 درصدی در 10 ماه ابتدایی سال 2015 میلادی، به رکورد جدیدی در جذب سالانه گردشگر دست یافت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،‌ بر اساس جدیدترین آمار و ارقام اعلام شده از سوی اداره ملی آمار اسپانیا، این کشور در فاصله زمانی ژانویه تا انتهای اکتبر 2015 (10 ماه) پذیرای 60.8 میلون نفر گردشگر بوده است که این رقم حاکی از رشد 4.4 درصدی در مقایسه با آمار مشابه در سال 2014 میلادی است.

اسپانیایی‌ها تنها در ماه اکتبر امسال از 6.5 میلیون نفر گردشگر میزبانی کردند که 10 درصد بیشتر از تعداد گردشگران در ماه اکتبر سال گذشته میلادی است.

در این میان گردشگران انگلیسی درصدر گردشگران ورودی به اسپانیا قرار دارند و در ماه اکتبر سال جاری 1.6 میلیون انگلیسی (یک چهارم کل گردشگران) از اسپانیا بازید کردند و پس از آن‌ آلمانی‌ها با اختصاص دادن سهم 16 درصدی از گردشگران خارجی، اسپانیا و فرانسوی‌ها با 15 درصد در مکان‌های بعدی جای گرفته‌اند.

صنعت گردشگی اسپانیا بی صبرانه در انتظار انتشار آمار و ارقام در انتهای سال است و امید زیادی دارد بتواند سالی رکوردشکن را در عرصه جذب گرشگر ثبت کند چرا که بسیاری از گردشگران بازید از کشور اسپانیا را به کشورهای ناآرامی چون مصر، ترکیه و تونس ترجیح می‌دهند.

بحران بدهی‌های مالی یونان و عدم ثبات در صنعت گردشگری این کشور و همچنین هجوم پناهندگان به ایتالیا موجب شده تا بسیاری توریست‌ها، اسپانیا را به عنوان یک مقصد امن و جایگزین انتخاب کنند.

کاهش قیمت یورو نیز یکی دیگر از دلایلی است که موجب شده گردشگران آمریکایی و انگلیسی نیز تمایل بیشتری برای سفر به اسپانیا داشته باشند.

صنعت گردشگری 15.2 درصد از کل اقتصاد کشور زیبای اسپانیا را در سال 2014 میلادی به خود اختصاص داد تا این کشور به عنوان یکی از وابسته‌ترین مناطق جهان به صنعت توریسم شناخته شود.