گردشگری

مدیرکل امور بین‌الملل گردشگری گفت: نشست وزرای گردشگری کشورهای عرب در حاشیه نمایشگاه فیتور اسپانیا برگزار خواهد شد. از ایران نیز دعوت شده تا در این نشست حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لادن تهرانی، مدیرکل امور بین‌الملل گردشگری در نشست اقدامات انجام شده حضور ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا که پیش از ظهر روز شنبه در کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی ایران برگزار شد، بیان کرد: شعار نمایشگاه امسال Green fitor است؛ به همین علت پیشنهاد می‌شود تا شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از اقلام تبلیغاتی مرتبط با حفاظت از محیط زیست، کاغذهای کمتر، کاهی و یا با شعارهای محیط زیستی استفاده کند.

وی گفت: در روز بیست و نهم ژانویه کنفرانس حفاظت و استفاده پایدار از محصولات توسعه گردشگری برگزار می‌شود. بنابراین از بخش خصوصی شرکت‌کننده می‌خواهیم تا در این کنفرانس شرکت کند. کنفرانس دیگر با عنوان «گردشگری خرید» برگزار خواهد شد چرا که اکنون گردشگری خرید یکی از بحث‌های روز سازمان جهانی جهانگردی شده و اکنون کشورها به این سمت پیش می‌روند که بحث گردشگری خرید را ارتقا دهند.

مدیرکل امور بین الملل گردشگری افزود: در همین روز کنفرانس تکنولوژی برای همه و در خدمت گردشگری نیز برگزار خواهد شد تا آخرین دستاوردهای این حوزه معرفی شود. در بخش دولتی نیز روز بیست و هشتم ژانویه برنامه Vip reciaption در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری برگزار می‌شود. همچنین به برترین‌های گردشگری نیز طی مراسمی جوایزی اهدا خواهد شد. این جوایز می‌تواند در هر زمینه‌ای از گردشگری باشد اما متاسفانه امسال نماینده‌ای از کشورمان برای دریافت این جایزه معرفی نشد. روز بیست و هشتم ژانویه با دعوت رسمی آقای طالب ریفائیل، ضیافت شامی برگزار خواهد شد و برای اولین بار نیز وزرای گردشگری خاورمیانه و آفریقا گرد هم می‌‌آیند تا روابط گردشگری بین آفریقا و حوزه خاورمیانه را بررسی کنند.

تهرانی ادامه داد: نشست وزرای گردشگری کشورهای عرب یکی دیگر از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود که به نشست منطقه مناء معروف است. سازمان UNWTO دعوتنامه‌ای نیز برای ایران فرستاده و اعلام کرده اگرچه ایران جزو کشورهای عربی نیست ولی چون در این منطقه قرار دارد، حضورش مناسب خواهد بود. به همین علت ما هم توصیه می‌کنیم تا شرکت‌کنندگان در این نشست حضور داشته باشند چرا که اولین بازار گردشگران ورودی به ایران، کشورهای عربی هستند.

تهرانی همچنین از شرکت‌کنندگان خواست تا از غرفه سازمان جهانی جهانگردی در سالن 28 این نمایشگاه دیدن کنند.

به گزارش مهر، نمایشگاه فیتور اسپانیا هشتم تا دوازدهم بهمن ماه با حضور 13 دفتر خدمات مسافرتی و شرکت گردشگری برگزار می‌شود. نمایندگان این دفاتر خدمات مسافرتی در کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی گرد هم آمدند و نحوه حضور آنها و چیدمان غرفه‌ها بررسی و حضور هر یک از این دفاتر به صورت قرعه‌کشی تعیین شد.