گردشگر سلامت

صنعت گردشگری کره‌جنوبی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خاورمیانه‌ای که برای انجام درمان‌های پزشکی راهی این کشور می‌شوند،‌ برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، با رشد چشمگیر توریسم پزشکی در کره‌جنوبی و روی آوردن توریست‌های خاورمیانه‌ برای انجام عمل‌های جراحی و خدمت درمانی‌، مقامات این کشور قصد دارند بیش از پیش روی جذب گردشگران این منطقه تمرکز کنند‌.

آمارها نشان می‌دهد مسافران کشورهای خاورمیانه طی دوره درمان خود بیشترین سود را به جیب کره‌ای‌ها سرازیر می‌کنند. در سال‌ گذشته، اماراتی‌ها بالاترین رتبه را در این فهرست به خود اختصاص داده‌اند. این آمارها در مقایسه با گردشگران دیگر کشورها از جمله چین‌، آمریکا و روسیه به دست آمده است.

سازمان گردشگری کره‌جنوبی اعلام کرد، هر گردشگر پزشکی از امارات به طور میانگین در سال گذشته میلادی 16 هزار و 271 دلار برای خدمت درمانی در کره‌جنوبی هزینه کرده‌ است. گردشگران قزاقستان و اندونزی با 4191 و 1773 دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در گزارش این سازمان همچنین آمده، در سال 2013 حدود 178 هزار و 519 بیمار خارجی راهی سئول شده و در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پایتخت کره بستری شدند. این رقم در مقایسه با سال 2009 بیش از 40 هزار نفر افزایش پیدا کرده است. هزینه‌ای که اماراتی‌ها در کره برای هزینه‌های درمانی خود خرج می‌کنند، ‌در سال 2013 رشدی 370 درصدی داشته است.

جراحی پلاستیک و درمان بیماری‌های پوستی بیشترین تعداد گردشگران خاورمیانه‌ را به کره‌جنوبی می‌کشاند. کره‌جنوبی اکنون رکورددار بالاترین تعداد عمل‌های زیبایی در جهان با توجه به جمعیت کشور را دارد و دولت این کشور بودجه‌ هنگفتی برای ساخت بیمارستان‌، مراکز درمانی و توسعه گردشگری سلامت تخصیص داده است.

با این که سود حاصل از سفر این توریست‌ها به کره رو به افزایش است‌، رشد تعداد گردشگران چندان تغییری نکرده و همین مطلب کره‌ای‌ها را به این فکر انداخته تا برای جذب بیشتر مسلمانان به کشورشان، برنامه‌ریزی کنند.

بررسی‌ها نشان داده اکثر توریست‌های VIP از مناطق مسلمان‌نشین خاورمیانه هستند. در این راستا‌، کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند گردشگری حلال را گسترش دهند و آژانس‌های مسافرتی و هتلدار‌های خود را برای پذیرش مسلمانان آماده کنند.