گردشگری

امام جمعه سرعین گفت: اقتصاد گردشگری یک امر ضروری در جامعه است که باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی گردشگری منطقه را دچار تحول عظیمی کنیم تا بتوانیم از این طریق درآمد اقتصادی کشور را پویا کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «اصغری» در مراسم جشن دهه کرامت در سرعین با بیان این‌که هم‌اکنون پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی ایران، علی‌رغم همه تلاش‌هایی که شده است، هنور مقام معظم رهبری از مسائل فرهنگی راضی نیستند، گفت: باید قبول کنیم نتوانسته‌ایم فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه پیاده کنیم.

وی با بیان این‌که در اسلام برنامه‌های شاد و مفرح بسیار زیاد است، افزود: در اسلام موسیقی نیز وجود دارد، اما متأسفانه نه برنامه‌‎های شاد و مفرح را بد می‌شناسیم و نه این‌که موسیقی‌دانان با این نوع موسیقی‌ها آشنایی دارند.

اصغری با بیان این‌که ولایت فقیه صرفاً در عصر حاضر به وجود نیامده است، تصریح کرد: ولایت‌فقیه از زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) وجود داشته است.

امام جمعه سرعین وجود هتل‌ها و آبگرم‌های متعدد در شهرستان سرعین را تأمین‌کننده درآمد فراوان برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: اکنون باید به خودمان تکیه کنیم و در این راستا اگر بتوانیم به صنایع‌دستی به معنای واقعی و نه به معنای تشریفاتی نگاه کنیم، یقیناً حداقل جلوی 40 درصد بیکاری‌ها گرفته می‌شود.

وی رونق فرشبافی، جوراب‌بافی و صنایع‌دستی در سرعین را خواستار شد و افزود: از مسئولان به جد می‌خواهم جشنواره زمستانی سرعین هیچ موقع تعطیل نشود و به‌صورت برنامه‌ریزی شده هر سال با کیفیت مطلوب‌تر اجرا شود.

جای جشنواره زمستانی در سرعین خالی است

«عاطف ناصری» فرماندار سرعین نیز با بیان این‌که جشنواره زمستانی سرعین سال گذشته توسط جوانان و در شأن شهرستان سرعین و استان اردبیل برگزار شد، گفت: در مقابل این زحمات طاقت‌فرسا برندی برای شهرستان حاصل شد.

وی با بیان این‌که جشنواره زمستانی سرعین اکنون یک نوزاد است و باید کمک کنیم این نوزاد را به بلوغ برسانیم، افزود: سرعین متعلق به ایران و همه دنیا است، چون یک موهبت الهی بوده و باید از این موهبت الهی در جهت شادی، تفریح و ایجاد انگیزه در میان مردم استفاده کنیم.

ناصری با بیان اینکه امروز برای افزایش درآمد سرانه، کیفیت خدمات‌رسانی و استقبال شایسته از مهمانان نیازمند وحدت هستیم، تصریح کرد: اگر متحد نباشیم در آینده ده و بیست ساله مهمان‌نواز شایسته‌ای نخواهیم بود.

فرماندار سرعین با بیان این‌که بشر امروزی در زندگی دیجیتال گرفتار شده است، خاطرنشان کرد: بشر باید به آغوش طبیعت برگردد، تا به آرامش روحی و روانی دست یابد.