شیراز
شیراز – خبرگزاری مهر: خانه تاریخی “پور نواب” متعلق به دوران زندیه در شیراز به طور کامل تخریب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهار روز پیش گروهی از افراد ناشناس با استفاده از بیل مکانیکی در حال تخریب این منزل تاریخی با ممانعت مردم و دوستداران میراث فرهنگی مواجه شدند که این کار نیمه تمام رها شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس نیز در همان روز از توقف این تخریب به خبرنگار مهر خبر داد و اینکه شکایت رسمی خود را به مراجع قانونی اعلام کرده ایم.

اما طی دو روز گذشته این خانه تاریخی به طور کامل تخریب شد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس در گفتگو با خبرگار مهر، با بیان اینکه این خانه فاخر دوران زند با خاک یکسان شده است، گفت: متاسفانه طی دو روز گذشته این خانه تاریخی توسط افراد ناشناس به طور کامل تخریب شد.

مسعود منیعاتی تصریح کرد: این خانه متعلق به دوران زند بوده که می توان آن را یک اثر فاخر دانست که امروز چیزی از آن باقی نمانده است.

وی افزود: این مکان در بافت تاریخی شیراز هیچگونه مشکلی برای توسعه و نوسازی منطقه ایجاد نمی کرد و جای تاسف است که تخریب اینگونه آثار به چه دلیل برای مسئولین استان فارس در اولویت قرار گرفته است.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس ادامه داد: چندین خانه تاریخی دیگر از جمله خانه “منصوری”، “صدر جهرمی” و…. در این محدوده قرار دارد که مسئولین کشوری باید به فکر نگهداری آنها باشند.

منیعاتی تاکید کرد: با پیگیری و نامه نگاری های انجام شده گروهی از سازمان میراث فرهنگی به شیراز سفر کرده اند که امیدواریم بتوانند این وضعیت را ساماندهی کنند.