تخت جمشید
شیراز – خبرگزاری مهر: معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران كشور اعلام کرد: مطالعات پديده فرونشست اراضي مجاور تخت جمشيد و نقش رستم و دشت مرودشت ، در دستور كار سازمان مديريت بحران قرار مي گيرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار طي سفر دو روزه اي كه به منظور  شركت در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان فارس و اولين همايش ملي خشكسالي به شيراز داشت، از مجموعه تخت جمشيد بازديد كرد.

 نجار هدف از اين بازديد را  بررسي فرونشست اراضي مجاور تخت جمشيد و نقش رستم بيان و اضافه کرد: سازمان مديريت بحران در نظر دارد با همكاري سازمان ميراث فرهنگي مطالعات جامعي را در خصوص علل فرونشست زمين در دشت مرودشت و بويژه  محدوده تخت جمشيد و نقش رستم كه از جمله مهمترين آثار تاريخي ملي و جهاني ايران به شمار مي رود، انجام دهد و راهكارهاي اجرايي به منظور كاهش مخاطرات پديده فرونشست زمين در مجاورت اين آثار ارائه شود.

معاون وزير كشور ضمن بازديد از كاخهاي تخت جمشيد اذعان داشت: معماري منحصر به فرد تخت جمشيد جلوه گر دانش و مديريت اصولي در سامانه ساخت و ساز اين بنا است و به طور نمونه ، وجود سيستم دفع آب كه 2500 سال پيش در اين مجموعه عظيم تعبيه شده نشان از توجه سازندگان اثر به مديريت شرايط بحراني مجموعه بوده است.

نجار ضرورت اقدامات حفاظتي يشگيرانه در راستاي حفظ و حراست اين بناي شكوهمند را وظيفه آحاد مردم و مسئولين برشمرد و آمادگي سازمان مديريت بحران را در اين خصوص اعلام داشت.

رضائيان معاون عمرانی استانداری فارس و همچنين فرماندار و نماينده مردم شهرستان مرودشت ، معاون وزير را همراهي كردند.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی از پدیده فرونشست زمین در نزدیکی تخت جمشید و نقش رستم خبر داده بود.