هتل آپادانا

صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی، هتل آپادانای تخت جمشید شیراز را به چرخه گردشگری کشور بازگرداند.

به گزارش ایسنا، این بنا به دنبال برخی اقدامات غیراصولی دولت نهم به یک شرکت خصوصی واگذار و آن شرکت نیز این هتل را به شخصی حقیقی سپرده بود که به صورت غیراصولی و غیرحرفه‌ای نگهداری و باعث تخریب و وارد شدن خسارت‌های سنگینی به این بنا شده بود.

هتل آپادانا با تلاش صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و تلاش جدی جامعه هتلداران استان فارس در مدت 9 ماه مرمت و بازسازی شد.

این هتل پاییز سال گذشته از طریق مزایده برگزار شده صندوق احیاء، به جامعه هتلداران استان فارس واگذار و از امروز وارد چرخه بهره‌وری گردشگری کشور شد.

هتل آپادانا به دلیل قرار گرفتن در حریم درجه یک تخت‌جمشید از جمله بناهای منحصربفرد گردشگری محسوب می‌شود که تا سال ١٣٥٧ فعال بود و بعد از انقلاب تعطیل شد و در دهه هفتاد به تملک سازمان میراث فرهنگی درآمد. تا این‌که صندوق احیا مرمت و بهره‌برداری از آن را آغاز کرد . این هتل دارای ١٧ اتاق است و در جنب تخت جمشید قرار دارد.

این هتل دارای مصالحی همرنگ مجموعه و یک طبقه است. جامعه هتلداران فارس تحت نظر صندوق احیا وظیفه مرمت این بنا را داشته اند.

مجموعه هتل آپادانا با مساحت 1700 متر مربع دارای 17 اتاق اقامتی و همینطور سالن پذیرایی مجلل برای میزبانی از گردشگران است.