صنایع دستی

شیراز – معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس از راه‌اندازی شهرک صنایع دستی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این شهرک فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ، شاپور رستمی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: صنایع دستی یکی از محصولات در صنعت گردشگری است که می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند به همین دلیل با راه‌اندازی شهرک صنایع دستی می‌توان آن را رونق بخشید.

وی از راه‌اندازی شهرک صنایع دستی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این شهرک فراهم شده و سرمایه‌گذار نیز اعلام آمادگی کرده تا با راه‌اندازی شهرک صنایع دستی عرضه و تولید صنایع دستی ساماندهی شود.

رستمی با بیان اینکه در استان فارس ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می‌کنند افزود: با توجه به این ظرفیت باید از زمان‌های بازدید گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد و هنرمندان باید مورد حمایت قرار گیرند.

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس یادآور شد: ۱۲۰ رشته صنایع دستی در استان فارس فعال است و ۷۰ درصد هنرمندان صنایع دستی استان فارس را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخش نخست شهرک صنایع دستی در حاشیه اتوبان حسینی الهاشمی قرار گرفته است، تصریح کرد: بخش نخست بسیار مهم است و باید مکانی باشدکه همه هنرمندان امکان رفت و آمد داشته باشند که باتوجه به جلسات شورای برنامه‌ریزی توسعه استان این شهرک در سال ۹۵ شروع به کار می‌کند.

رستمی درباره حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی شهرک صنایع دستی بیان کرد: با توجه به اینکه باید نقشه‌برداری، طراحی و اجرا در قالب بسته ارائه شود هنوز حجم سرمایه‌گذاری مشخص نشده است