هتل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از ابتدای اسفند، رزرواسیون هتل‌ها و ورود تورهای گردشگری خارجی به شیراز و فارس آغاز شده است و براساس آمارها، تا پایان فروردین 95 بیش از8000 گردشگر خارجی به فارس سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه فارس، مصیب امیری در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، نیمه دوم اسفند در محل ارگ کریم‌خانی شیراز برپا می‌شود، افزود: این نمایشگاه با حضور 150 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی از سراسر کشور برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه 50 هنرمند از شیراز و 40 هنرمند از شهرستان‌های فارس در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی به علاقه‌مندان و گردشگران است.

زهرا الحمدی، معاون هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی فارس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی را وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی، عنوان و اضافه کرد: چنین نمایشگاهی با هدف معرفی، توسعه و رونق و فروش و بازاریابی هنرهای سنتی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته فروش محصولات صنایع دستی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی فارس به بیش از 22 میلیون تومان رسید که امیدواریم امسال نیز شاهد استقبال و فروش مناسبی باشیم.

سلمان گورنگی، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس نیز گفت: هشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی شیراز، روز 17 اسفند آغاز به‌کار خواهد کرد. این نمایشگاه از ساعت 9 صبح یکسره تا 21 باز و به‌مدت 10 روز و تا 27 اسفند، برپا خواهد بود. اسکان هنرمندان و واگذاری غرفه‌های نمایشگاهی، رایگان است. در این نمایشگاه هنرمندانی از 30 استان کشور حضور خواهند داشت.