محمد زند وکیلی

استاندار سمنان گفت: مراکز خدمات بین راهی برای گردشگران مذهبی که از استان سمنان به قصد زیارت به استان خراسان رضوی می روند پیش بینی شده است منتها ایجاد امکانات پایدار به برنامه و مطالعات جامع نیاز دارد.

 محمد زند وکیلی به خبرنگار مهر گفت:  اولین دستوری که به متولیان گردشگری در استان دادم این بود که گفتم مطالعات جامع گردشگری استان را انجام دهند. چرا که سمنان استانی با چهار اقلیم است که آخرین آثار باستانی کشف شده در آن بیش از 50 هزار سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: نباید در صنعت گردشگری به دولت متکی باشیم بلکه باید هدایت کننده باشد و زیرساختها را فراهم کند. دولت نمی تواند سرویس بین راهی بسازد و سالن غذاخوری ایجاد کند. اما وظیفه دارد که برای ساخت آنها تسهیلات لازم را بدهد.

وکیلی گفت: به کارشناسان مربوطه گفته ام که مطالعه کنند از ورودی استان تا خروجی به چند مرکز خدماتی برای گردشگران مذهبی که به قصد زیارت به استان خراسان رضوی می روند و از استان سمنان عبور می کنند، نیاز است. اگر تعداد مجتمع های خدماتی بیش از حد باشد، سودآور نیست و اگر کمتر باشد موجب نارضایتی می شود بنابراین به برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در این زمینه نیاز داریم.

استاندار سمنان بیان کرد: اکنون در جریان برنامه های کوتاه مدت مجموعه های خدماتی مختلفی را در طول مسیر پیش بینی کرده ایم که در آن نیاز مسافران و زائران دیده شده است اما ایجاد امکانات پایدار برای گردشگران مذهبی به برنامه و مطالعات جامع تری نیاز دارد.