سمنان

نماینده سازمان توسعه صنعتی وابسته به سازمان ملل متحد معتقد است: نخستین نیاز ساختاری استان سمنان برای جذب گردشگر، مباشرت گردشگری به دوستداران و فعالان این صنعت پردرآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا- منطقه سمنان، «رودی فلورین»، نماینده سازمان جهانی یونیدو در ششمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سمنان اظهار کرد: ایجاد واحدی برای مباشرت گردشگری و ایجاد ارتباط و برنامه‌ریزی‌های علمی و دقیق و ارایه خدمات فنی و مشاورت به کارورزان بخش گردشگری مهمترین نیاز ساختاری استان سمنان در راستای ایجاد رونق گردشگری است.

وی با بیان اینکه ایران و استان سمنان ظرفیت‌های بالایی بر جذب گردشگر خارجی دارند تصریح کرد: در همین راستا یک نشست با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید برگزار شد تا برای رونق گردشگری تلاش شود.

این فعال و کارشناس صنعت توریسم اضافه کرد: در این نشست از نظر سیاست‌گذاری امنیت جاده‌ای، مسایل زیست محیطی و همکاری سازمان یونیدو باسازمان‌ها و نهادهای گردشگری در ایران تصمیماتی اتخاذ شد.

نماینده سازمان توسعه صنعتی وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به ظرفیت بالای جذب گردشگران در کشورمان گفت: گردشگری در دنیا مجموعه‌ای بسیار پیچیده و دارای بازیگران فراوان است و لذا در ایران باید با اقدام‌های عملی در صدد بهبود و رونق این صنعت در سطح کشور باشیم.

«فلورین» با اشاره به رشد صنعت گردشگری در برخی کشورهای دنیا در چند سال اخیر، افزود: در مقیاس جهانی در کشورهای آمریکای لاتین، کلمبیا به خوبی توانسته از ظرفیت‌های گردشگری نهایت بهره را ببرند و کشور جمهوری آذربایجان در منطقه آسیای میانه نیز برنامه مفیدی را در این زمینه تاکنون در سطح جهان ارایه داده است.

وی با اذعان به اینکه همه کشورها از منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری زیاد برخوردارند اظهار داشت: پیشرفت بعضی از کشورها در زمینه جذب گردشگر نشان‌دهنده توجه ویژه این کشورها به آموزش‌ها، تدوین برنامه‌های درازمدت و رقابت با استانداردهای جهانی است.

نماینده سازمان جهانی یونیدو با اشاره به برخی ظرفیت‌های سمنان در صنعت گردشگری،خاطرنشان کرد: ایجاد یک شبکه با کیفیت از اقامتگاه‌های بومی و محلی در استان سمنان و فراهم کردن بستر تجربه گردشگری برای مردم زمینه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را برای این استان به همراه خواهد داشت.

فلورین ادامه داد: بازسازی راه‌های مواصلاتی بین‌استانی، شهری و روستایی و توسعه جاده شرق به غرب استان سمنان می‌تواند به جذب گردشگر و علاقه گشت‌زنی مسافران به استان سمنان کمک کند.

وی با بیان این که استان سمنان با تلاش‌های مستمر سازمان یونیدو، اکنون به شبکه گردشگری”اسلو فود” وصل است اظهار امیدواری کرد: اسلو فود شبکه گردشگری جهانی است مهم‌ترین غذاهای سنتی و جاذبه‌های گردشگری کشورهای جهان که به این شبکه عضو باشند را به مردم دنیا می‌شناساند.

فلورین گفت: سازمان یونیدو برای تبلیغات و آشنایی مردم سراسر دنیا با جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بودجه‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی یونیدو، ارتقاء و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای کمتر توسعه یافته است اضافه کرد: با جذب کارآفرین و درگیر کردن بخش‌های مختلف گردشگری خصوصی، بستر حضور گردشگرخارجی در استان سمنان افزایش می‌یابد.