سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از افتتاح سه واحد بزرگ اقامتی (هتل) تا سال 94 خبر داد.

حسین خواجه بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا درباره آمادگی استان سمنان از مسافران نوروزی بیان کرد: در حال تدارک‌، اقامت‌ و تسهیلات سفر هستیم تا بتوانیم مسافرانی که به واسطه سفر به مشهد از مسیر این استان عبور می‌کنند را مدیریت کنیم. قاعدتا سالانه بین 15 تا 20 میلیون مسافر از این استان عبور می‌کنند که فکر می‌کنم حدود 12 میلیون مسافر عبوری و گردشگر در تعطیلات نوروز به سمنان سفر یا از آن عبور می‌کنند.

او برای جذب مسافران عبوری برای بازدید از سمنان گفت: فضای اقامتی در این استان محدود است و بیشتر حجم اقامت را آموزش و پرورش با مدارس استان تامین می‌کند. زیرا تعداد انگشت شماری هتل و مراکز اقامتی داریم که همیشه با فضای 100 درصد پُر هستند، پس باید جایی برای اقامت داشته باشیم و بعد اصرار به ماندن مسافر کنیم. در حال حاضر وضعیت موجود را مدیریت می‌کنیم تا آنجا که توان داریم خدمات ارائه دهیم. در عین حال استان سمنان در گستره وسیعی از خروجی تهران تا ورودی استان خراسان رضوی مسافت 600 کیلومتری را شامل می‌شود؛ عملا ایستگاه‌هایی برای توقف و اقامتگاه‌های کوتاه مدت کمک می‌کند تا مسافران سفر ایمنی به همراه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان اظهار کرد: بازارچه‌های صنایع دستی و سوغات، جاذبه‌های بومی محلی در شهرستان‌های استان‌، پایگاه‌های اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه برای بازدید از ابنیه تاریخی میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های این استان است.

او با بیان اینکه استان سمنان مقصد سفر نیست، گفت: بیشتر مسافران از این استان عبور می‌کنند و همین موضوع آسیب ما از این حوزه است و موجب شده استان ما هیچوقت مقصد گردشگری نباشد.

بیدختی درباره زیر ساخت‌های لازم در این استان گفت: فکر می‌کنم تا سال آینده حداقل 3 واحد بزرگ اقامتی(هتل) که ساخت آن از گذشته شروع شده افتتاح شوند و تا سال 94 به بهره برداری برسند و مقداری از مشکلات ما در زمینه‌ی اسکان مسافران تعدیل می‌شود.