روسیه

صنعت گردشگری کریمه با الحاق به روسیه متحول شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی که تنها چند ماه از الحاق کریمه به روسیه می‌گذرد، سیل گردشگران روس صنعت گردشگری این منطقه زیبا را متحول کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، کریمه از زمان الحاقش به روسیه تا پایان ماه ژوئن میزبان بیش یک میلیون گردشگر روس بود که اکنون به دلیل واقع شدن این منطقه در خاک روسیه بدون کوچکترین محدودیتی به آن سفر کرده و در آستانه فصل تابستان نیز هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

از سوی دیگر، کارشناسان با استناد به ظریب اشغال هتل‌های کریمه در هفته‌های آینده از رشد چشمگیر گردشگران خارجی این منطقه زیبا به دلیل اجرای قانونی خبر می‌دهند که براساس آن گردشگران روسیه که ورود آنها به خاک این کشور از طریق کریمه صورت گیرد، هزینه‌ای برای صدور ویزای گردشگری روسیه پرداخت نخواهد کرد.

کریمه با سواحل بسیار زیبا و پاک، رستوران‌هایی با غذاهای متنوع و آثار تاریخی ارزشمند به تفریحگاه تزارهای روسیه شهرت داشت، طی سال‌های گذشته و در زمانی که بخشی از اوکراین محسوب می‌شد، در فصل تابستان مملو از گردشگر بود و حدود 4 میلیون از 6 میلیون گردشگر آن در سال 2013 در فصل تابستان به این منطقه زیبا سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود در در تابستان امسال نیز میزبان حدود 2 میلیون گردشگر باشد.

طی سال‌های گذشته یکی از دلایل عدم رشد مناسب صنعت گردشگری کریمه قوانین سخت صدور ویزای گردشگری اوکراین عنوان می‌شد، اما حالا با الحاق این منطقه به روسیه خود را برای میزبانی از میلیون‌ها گردشگر در سال‌های آتی و به ویژه در سال 2018 و همزمان با برگزاری مسابقات جام‌جهانی آماده می‌کند، پیش‌بینی می‌شود گردشگران کریمه نیز رشد چشمگیری یابد.

صنعت گردشگری روسیه نیز طی سال همواره در مسیر رشد بوده و با پیش‌بینی رشد 11 درصدی گردشگران روسیه نسبت به سال 2013، این کشور امسال حدود 40 میلیارد روبل از محل صنعت گردشگری درآمد خواهد داشت، البته از ماه‌ها قبل و با اجرای طرح لغو قانون اخذ ویزای گردشگری برای اتباع بسیاری ار کشورها روند رشد چشمگیر گردشگران روسیه آغاز شده که حالا شامل کریمه نیز می‌شود.