جام جهانی

کمیته اجرایی جام جهانی 2018 روسیه امکان سفر رایگان را برای دارندگان بلیت مسابقات فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «الکسیس سرورکین»، رئیس کمیته اجرایی جام جهانی 2018 روسیه اعلام کرد: این کمیته برای دارندگان بلیت‌های مسابقه امکان سیاحت رایگان را در بین شهرهای میزبان مسابقات فراهم خواهد کرد.

به گزارش شبکه نیوز تراولر، اطلاعیه سفر زمینی رایگان دوستداران فوتبال در جام‌جهانی 2018 روسیه‌، روز شنبه از سوی «الکسیس سوروکین» در شهر ریودوژانیرو برزیل و چهار سال زودتر از آغاز این این رویداد پرطرفدار اعلام شد.

سوروکین افزود: این سفرهای رایگان شامل جابجایی میان شهرهای میزبان مسابقات که اغلب در قسمت‌ غربی روسیه واقع هستند با قطار و اتوبوس‌های شهری است‌، این تصمیم با توجه به هزینه‌های بالا و سختی سفر طرفداران این ورزش در سه جام بزرگ اخیر شامل مسابقات جام جهاین 2014 برزیل‌، جام ملت‌های اروپا 2012 و جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی اتخاذ شده است.

بدین منظور توجه ویژه‌ای به طراحی بلیت‌های هوشمند مسابقات شده است و قرار است این بلیت‌ها به گونه‌ ای طراحی شوند که علاقه‌مندان بتوانند مانند بلیت وسایل نقلیه عمومی و قطار از آنها استفاده کنند.

روسیه با 12 استادیوم ورزشی در 11 شهر از لنینگراد و سن پترزبورگ در شمال کشور تا سوچی در جنوب و ایکاترین بورگ در شرق میزبان مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 خواهد بود.

الکسیس با اقرار به اینکه تاکنون مسافت‌های طولانی میان شهرهای روسیه را با اتوبوس و قطار سفر نکرده است گفت: سفر با قطار از شهر موسکو تا سوچی در جنوب نزدیک به 18 ساعت طول می‌کشد اما در حال حاضر اقدامات زیربنایی برای راه‌اندازی جدیدترین و سریع‌ترین قطارهای مسافربری آغاز شده است و این خطوط تا زمان برگزاری مسابقات آماده خواهند شد.

رئیس کمیته اجرایی جام جهانی 2018 روسیه افزود: این کمیته به فیفا پیشنهاد کرده مسابقات گروه‌ها به منظور تسهیل سفر تماشاچیان در شهرهای نزدیک انجام شود.

الکسیس ادامه داد: برخلاف آنچه در برزیل در مورد قیمت‌های متفاوت و خودسرانه هتل‌ها می‌ببینیم، روسیه قصد دارد با کنترل جدی نرخ‌ هتل‌هاش شرایط بهتری را برای گردشگران خارجی خود فراهم آورد البته ما این طرح المپیک ورزش‌های زمستانی سوچی تجربه کردیم و می‌خواهیم آن را در مسابقات جام جهانی فوتبال تکرار کنیم.