russia

صنعت گردشگری روسیه برای تجربه رشد چشمگیر نیازمند سفر بیشتر گردشگران اروپایی و آمریکایی است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس گزارش جدیدی که در زمینه صنعت گردشگری روسیه منتشر شده، کارشناسان رشد چشمگیر صنعت گردشگری این کشور را در گرو افزایش چشمگیر گردشگران اروپایی و آمریکایی روسیه می‌دانند.

به گزارش تریپ ادوایزر، روسیه که در سال 2018 میزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال خواهد بود، در سال 2012 میزبان حدود 26 گردشگر بود که در این میان حدود نیمی از گردشگران روسیه از کشورهای همسایه از جمله ازبکستان،‌ قزاقستان و اوکراین بوده‌اند.

روسیه در سال‌ 2012 با وجود رشد چشمگیر گردشگران از چین، تنها رشد 9 درصدی گردشگرانش را تجربه کرد که به هیچ‌وجه مناسب کشوری نیست که قرار است در سال‌های آتی میزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال باشد.

در این میان کارشناسان صنعت گردشگری خواستار توجه بیشتر مسئولان صنعت گردشگری روسیه به جذب گردشگری از کشورهای اروپایی و آمریکایی شده‌اند تا از این طریق رشد چشمگیر درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری حاصل شود. هرچند کارشناسان از هزینه بالای اقامت در روسیه و ناامنی برخی مناطق به عنوان چالش‌های جذب بیشتر گردشگری از اروپا و آمریکا نام می‌برند.

البته روسیه در سال 2011 بیش از 16 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که این امر سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی روسیه را به شش درصد رساند. البته مشکل دیگری نیز که در مسیر توسعه گردشگری روسیه وجود دارد، کاهش تمایل مردم روسیه به گذراندن تعطیلات در کشورشان در سال‌های اخیر و سفر به مقاصد ارزان گردشگری بویژه مصر ترکیه و یونان است.