گاومیش گلی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی آبگرم «گاومیش گلی» و آثار باستانی روستای نمونه گردشگری «آلوارس» شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلسه‌ای با حضور کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان، سید صادق حسینی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین، مدیرکل دفتر فنی استانداری، عاطف ناصری، فرماندار سرعین، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار و مسائل و موانع پیش روی توسعه گردشگری شهرستان سرعین مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

در این جلسه کریم حاجی‌زاده با برشمردن ضوابط و مقررات ایجاد مجتمع‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری مصوبه هیات دولت، بر حمایت کامل از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: با توجه به آثار تاریخی متعدد همچون غارهای «کنزق»، تپه «آناهیتا» و آبگرم‌های متعدد در شهرستان سرعین، درصدد هستیم با ساماندهی و ثبت ملی آنها به ویژه ثبت ملی «آبگرم گاومیش گلی» و «پهنلو» قدم های بلندی به سوی پیشرفت گردشگری شهرستان برداریم.

فرماندار شهرستان سرعین نیز با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی در مورد ایجاد مجتمع تفریحی گردشگری و تله کابین در روستای نمونه گردشگری ویلا دره، بیان کرد: با جدیت پیگیر این موضوع هستیم زیرا می‌تواند گردشگری منطقه را با جهش روبرو کند.

حاجی زاده به همراه فرماندار و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرعین و جمعی از کارشناسان از آثار تاریخی روستای نمونه گردشگری آلوارس از جمله تپه، قلعه سه گانه و قبرستان این روستا مربوط به هزاره پیش از میلاد بازدید کردو با اشاره به قدمت و پیشنیه آثار باستانی روستای نمونه گردشگری آلوارس سرعین بیان کرد: با تهمیدات صورت گرفته در تلاش هستیم تا این آثار تاریخی را به ثبت ملی برسانیم.

همچنین این مقام مسئول در بازدید از تپه زال روستای شایق به ساماندهی و ثبت ملی این اثر تاریخی نیز تاکید کرد.