touristhaمدیر اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری رشت گفت: دو منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری در این شهرستان در حال واگذاری به بخش خصوصی‌اند.

سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب ایجاد دو منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری در مناطق امین‌آباد و سفیدرود در شهرستان رشت‌،اظهار کرد: اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری رشت با مشارکت صندوق حفظ و احیا، فرآیند واگذاری این دو منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری را انجام می‌دهد. (نقشه رشت)

وی پروژه‌ی ایجاد منطقه‌ی نمونه‌ی ساحلی «سفیدرود» را در صورت جذب سرمایه‌گذار مناسب، یک پروژه‌ی گردشگری ورزشی دانست که همه‌ی ورزش‌های آبی در آن گنجانده می‌شوند و ادامه داد: در کنار این پروژه، هتلی پنج ستاره‌ توسط یکی از اعضای کمیته‌ی سلامت ساخته می‌شود.

او همچنین با اشاره به در اولویت بودن توسعه‌ی بخش اقامت در شهرستان رشت به‌دلیل داشتن رتبه‌ی نخست در ماندگاری مناسب در گیلان، گفت: بهمن‌ماه سال پیش بیش از پنج هتل و هتل‌آپارتمان در این شهرستان افتتاح شد‌ند. همچنین چند مجوز احداث هتل چهار و پنج ستاره در حال تصویب است که در صورت افتتاح آن‌ها، ضریب اشغال هتل‌ها در این شهرستان به وضعیت مطلوب می‌رسد.

وی با اشاره به کم بودن فضا برای اقامت در شهرستان رشت در ایام پیک سفر‌، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به‌گونه‌ای باشد که پتانسیل‌هایی مانند گردشگری سلامت و جشنواره‌های متفاوت بتوانند ضریب میزان اشغال هتل‌ها را در این منطقه بالا ببرند.

به گفته‌ی علوی، شهرستان رشت اکنون 589 اتاق و یک‌هزار و 460 تخت در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها دارد.