فرهاد نظری

مدیرکل ثبت آثار تاریخی کشور گفت: ساخت طبقات اضافه در برج های آرامش رامسر تخلفی است که باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نظری در نشست معاونت میراث فرهنگی که به منظور روز جهانی حفاظت از محوطه‌ها، بناها و بافت های تاریخی پیش از ظهر روز ۲۹ فروردین در ارگ آزادی برگزار شد درباره ساخت طبقات اضافه برج آرامش گفت: استان مازندران نباید مجوز ادامه کار را برای ساخت طبقات اضافی در این برج‌ها می‌داد از زمان مدیریت خانم مومنی و آقای علویان صدر این مجوزها داده شد و ما آنها را لغو کردیم چون معتقدیم تخلف است و مغایر با ضوابط حریم آثار تاریخی است.

وی گفت: این موضوع باید رسیدگی شده و باید جلوی ساخت طبقات اضافه را گرفت، اکنون تخلف فردی بر ضوابط سازمانی غلبه کرده است اگر سازمان بتواند باید آن را قلع کند اگر نه که هیچ!

نظری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه آیا می توان برای سرعت دادن به ثبت میراث منقول اموال فرم شماره ۹ را به این فهرست اضافه و آن اموال را ثبت کرد یا خیر گفت: می توانیم این کار را انجام دهیم اما اولویت با آثاری است که هیچ کجا ثبت نشده اند و احتمال تهدید برای آنها وجود دارد این آثار معمولا ضریح یک امامزاده یا کتاب خاصی است.

وی گفت: حدود ۴۰۰ هزار شیء در نرم افزار جام وجود دارد که اطلاعات آن موجود است و وضعیت قابل قبولی دارند از این جهت رفتیم به سراغ آثاری که هیچ کجا ثبت نشده اند. بعد از آن اموال فرم شماره ۹ در اولویت قرار می گیرد.