فرودگاه قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: راه اندازی فرودگاه بین المللی قم می تواند به توسعه گردشگری قم و حتی کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا منطقه قم، عیسی رضایی در حاشیه بازدید و نشست مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی کشور افزود: بسیاری از کشورهای منطقه از طریق هوایی به قم می‌آیند که ما می‌توانیم درصد بسیاری از این مسافرین را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در قم به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری نیاز جدی داریم گفت: راه‌اندازی فرودگاه می‌تواند به توسعه گردشگری قم و حتی کشور کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تصریح کرد: برخی از شهرها نیز در اطراف قم وجود دارند که به دلیل نزدیکی تمایل دارند سفرهایشان از قم باشد.

وی با بیان اینکه هیات دولت در سال 88 تعدادی منطقه را به عنوان منطقه گردشگری اعلام کرد که طرلاب نیز از نمونه آن بود، افزود: در ابتدا در فاز یک سه هزار هکتار مصوب شد که بعدها به 300 هکتار در کار گروه رسیده است.

رضایی تصریح کرد: امیدواریم با کمک مسئولین پروژه به بهره‌برداری برسد و با بهره‌برداری از این پروژه شاهد تحولی در توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری خواهیم بود.

عملیات عمرانی این فرودگاه در بهمن ماه 90 آغاز شد. این فرودگاه که در جاده قم – سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

به گفته مسوولین فرودگاه ، بخش سالن‌های ورزشی، زورخانه، رستوران چوبی، کترینگ و همچنین سالن تزانزیت را از جمله بخش‌های کامل شده فرودگاه است و در صورتیکه کارها بخوبی پیش رفته و هزینه‌ها تامین شود، در شش ماهه نخست سال 94 این فرودگاه وارد فاز عملیاتی شده و فرود و پرواز هواپیما در آن انجام می‌شود.