رضا باقری‌نژاد

دو مگا اکوکمپ در جزیره قشم با ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر ایجاد می‌شود همچنین سرمایه‌گذاران این جزیره درصدد هستند تا برای حضور گردشگران لاکچری در قشم نیز برنامه‌ریزی کنند.

رضا باقری‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در نشست خبری اولین جشنواره سفرنامه نویسی بلاگرها در جزیره قشم که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: ما به کسانی که در حوزه پتروشیمی نیز سرمایه‌گذاری می کنند، گردشگر می گوییم. در قشم نیاز است که به گردشگران لاکچری هم توجه شود اما باید دید از لحاظ کیفی مجموعه‌های اقامتی چقدر پاسخگوی این نیاز هستند. جزیره قشم ده ها اقامتگاه و محل اقامتی دارد اما هیچ کدام ستاره واقعی ندارند. کیفیت پایین مراکز اقامتی موجب شده که کیفیت گردشگری قشم نیز پایین بیاید.

وی گفت: در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، ۶۳۰ هزار گردشگر به جزیره قشم آمدند اما کیفیت سفر آنها پایین بود. در میان آنها می شد گردشگران لاکچری را هم دید که هتل‌های ما در حد آنها نبود. ما برای توسعه زنجیره خدمات VIP به گردشگران در همه حوزه‌های رفاهی مانند اقامتگاه‌ها، دفاتر تجاری، بنادر و غیره از هفدهم اسفندماه برنامه جدی خود را آغاز کرده‌ایم که بتوانیم یک دهکده گردشگری در جزیره قشم ایجاد کنیم و خدمات مربوط به گردشگران را از عید سال ۹۶ ارائه دهیم.

باقری‌نژاد بیان کرد: در این دهکده مجهزترین پلاژ ویژه بانوان و رستوران ایجاد خواهد شد. رستوران سورنتو در قشم هم نیمه شعبان افتتاح می‌شود به همین منظور نام دهکده نیز سورنتو خواهد بود.

وی همچنین گفت: ۲ مگا اکوکمپ نیز جانمایی و نقشه برداری شده است. ویژگی مهم آن این است که در تمام فصول سال، سرویس خواهد داد. می خواهیم گردشگران را از چادر به خانه های زیبا و چوبی که دارای همه نوع امکانات است بیاوریم. در این مجموعه ها هایپراستار و مراکز گردشگری دیده شده است و هر دو ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر را دارند. یکی از این مگااکوکمپ ها ۱۰ هکتار و دیگری ۱۵ هکتار مساحت دارد.

وی همچنین از ایجاد ایرلاین فلای قشم در جزیره توسط یک شرکت هواپیمایی کانادایی خبر داد و گفت: آنها تعدادی هواپیما با استانداردهای روز و بین المللی در اختیار ما می گذارند اکنون برنامه پرواز به اصفهان، شیراز، گرگان، کرمانشاه و مشهد را داریم اما در برنامه بلند مدت برنامه قشم به ونکوور و تورنتو را نیز خواهیم داشت. فلای قشم، یک ایرلاین ایرانی با سهامداران خارجی است.