قشم

طرح بررسی مردم شناختی میراث طبیعی و فرهنگی آب در قشم در چارچوب همکاری‌های پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره میراث فرهنگی قشم آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، این تحقیق با همکاری ژیلا مشیری، بهمن رحیمی و نازی نوری نژاد پژوهشگران پژوهشکده مردم‌شناسی در حال اجرا است.

این نخستین تحقیق از سری تحقیقاتی به شمار می رود که بر اساس همکاری مشترک این دو مرکز و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با عنوان گروه مطالعات مردم شناسی خلیج فارس شروع شده است.

محققان مردم شناس تلاش خواهند کرد با توجه به دانش فرهنگی غنی موجود در جزیره قشم  شیوه بومی مدیریت آب و دانش فرهنگی موجود در میراث طبیعی و فرهنگی مردم جزیره قشم را با توجه به عنصر کلید آب استخراج، ثبت و تحلیل کنند و از آن در طراحی سیاست‌های فرهنگی و مدیریتی در زمینه مدیریت آب و مصرف آن بهره برند.

گروه مردم شناسی خلیج فارس، مطالعات دیگری را همچون بررسی مردم شناختی زیر ساخت گردشگری، ساختار خویشاوندی، ساختار زیست محیطی و فرهنگی میراث طبیعی در جزیره قشم به انجام می‌رساند و حاصل این مطالعات از سوی سازمان‌ها و مراکز حامی این گروه در قالب یک کتاب به  زبان های  فارسی و انگلیسی منتشر خواهد شد.