qatar

در فاصله چند هفته تا آغاز ماه مبارک رمضان، قطر خود را برای میزبانی از «گردشگران رمضان» آماده می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات اداره تجارت و صنعت قطر از برنامه‌های این اداره برای جذب «گردشگران رمضان» خبر داد.

به گزارش عرب‌نیوز، ماه مبارک رمضان از حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود و در این راستا قطر برنامه‌های متنوعی را در جهت جذب گردشگران رمضان از کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان در دست اجرا دارد.

دراین راستا اقامتگاه‌های ویژه‌ای در هتل‌ها و مناطق مختلف ساحلی قطر برای گردشگران مسلمان که بیشتر آن‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت خانوادگی به قطر سفر می‌کنند راه‌اندازی شده و در آن‌ها از در زمان افطار از گردشگران با شیر و خرما پذیرایی خواهد شد.

همچنین در ماه مبارک رمضان محدودیت‌هایی نیز در زمینه‌ پخش برنامه‌های تلویزیونی در داخل هتل‌ها اعمال خواهد شد تا گردشگران روزه‌دار در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

قطر در سال‌های اخیر به طور مداوم رشد 20 درصدی گردشگرانش را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال جاری میلادی به حدود 25 درصد برسد.

از سوی دیگر مسئولان صنعت گردشگری قطر قصد دارند شرایطی را مهیا کنند تا در سال 2022 که این کشور میزبان مسابقات «جام جهانی فوتبال» خواهد بود، قطر را به یکی از 10 مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل شده باشد.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ی خلیج فارس تبدیل شود و در این زمینه از امارات پیشی بگیرد.