قطر

کمپانی‌های فیلمسازی هالیوود با راه‌اندازی یک پارک موضوعی زیر آبی گردشگران بیشتری را جذب قطر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این پارک موضوعی که در سواحل قطر در خلیج فارس و با الهام از ده‌ها شهر زیر آبی احداث می‌شود، حدود 9 هکتار وسعت خواهد داشت.

به گزارش تلگراف، در ساخت این پارک که چند کمپانی مشهور هالیوودی از جمله دیسنی با دولت قطر همکاری خواهند داشت، از متون تاریخی درباره بناهای قاره گمشده آتلانتیس، بقایای شهر تاریخی اسکندریه در سواحل مصر با قدمتی 3300 ساله و شهر شیرها در اعماق دریاچه‌ی ژیاندائو چین با قدمتی 2200 ساله استفاده خواهد شد.

قرار است در کنار این پروژه که «شهرهای گمشده» نامگذاری شده و با هزینه 3 میلیارد دلاری تا سال 2022 به بهره برداری کامل می‌رسد، یک مجتمع گردشگری لوکس نیز احداث شود.

این مجتمع گردشگری که هنوز هزینه دقیق ساخت آن اعلام نشده، شامل ده‌ها هتل، رستوران، مجتمع مسکونی، کلینیک‌های ویژه گردشگری‌درمانی‌، پارک فناوری اطلاعات، سالن سینما، تئاتر، کنسرت‌ موسیقی، چند مجتمع ورزشی و یک فرودگاه است و علاوه‌ بر ایجاد هزاران شغل در زمان احداث آن، پس از راه‌اندازی نیز برای هزاران نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

قطر در سال‌های اخیر به طور مداوم رشد 20 درصدی گردشگرانش را تجربه کرده و مقامات صنعت گردشگری این کشور نیز از جذب سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری قطر تا سال 2022 خبر داده‌اند.

از سوی دیگر تا پایان سال 2030 نیز با هدف جذب 7 میلیون گردشگر 150 هتل و تفریحگاه گردشگری جدید در قطر ساخته خواهد شد تا به این ترتیب گردشگری قطر همگام با سایر کشورهای منطقه و جهان در نقشه گردشگری جهانی به یک مقصدگردشگری تبدیل شود.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور در سالهای آتی به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ی خلیج فارس تبدیل شود.