peru1

در قالب طرح جدید دولت پرو در راستای توسعه صنعت گردشگری، جاذبه‌های گردشگری این کشور با تله‌کابین به هم متصل می‌شوند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری پرو از طرح جدیدش برای توسعه صنعت گردشگری این کشور با اتصال جاذبه‌های گردشگری به یکدیگر با تله‌کابین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در قالب این طرح که اجرای فاز اول آن از ماه جولای آغاز می‌شود،‌ کوهستان «آپوریماک» که مقصد نخست صنعت گردشگری پرو به شمار می‌رود به شهر تاریخی «سوسکو» متصل می‌شود.

سوسکو که همانند «ماچوپیچو» یادگاری از تمدن اینکاها بوده و در ارتفاعات واقع شده است، آثار تاریخی ارزشمندی را در قالب یک پارک باستان‌شناسی در خود جای داده و تنها در سال 2011 میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود.

این خط تله‌کابین به طول پنج کیلومتر با هزینه‌ی 47 میلیون دلاری ساخته می‌شود و در آینده نزدیک و با اجرای فاز دوم این پروژه تا ماچوپیچو امتداد خواهد یافت. ماچوپیچو نیز در طول سال‌ها یک شهر دژ نظامی، مکانی مذهبی و محل استقرار چند کاخ متعلق امپراطوران اینکاها برای استراحت آنها بوده است.

پرو که بیشتر گردشگرانش از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان هستند، در سال 2012 با میزبانی از چهار‌ میلیون گردشگر به درآمد پنج میلیارد دلاری دست یافت و مقصد اول گردشگری منطقه آمریکای لاتین در این سال لقب گرفت.