یونانی‌ها برای رونق صنعت گردشگری‌شان، در انتظار ۵۰۰ هزار مسافر چینی تا پایان سال ۲۰۱۶ هستند.

گردشگران چینی در یونان

به گزارش ایسنا، «گریک ریپورتر» نوشت: سال گذشته 150 هزار مسافر چینی از جاذبه‌های گردشگری یونان بازدید کردند و مسئولین این کشور پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال جاری میلادی این رقم بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر خواهد بود.

«النا کونتورا»، وزیر گردشگری یونان با اعلام امیدواری برای جذب این تعداد گردشگر، چین را یکی از پتانسیل‌های بزرگ برای افزایش آمار این حوزه خواند.

این مقام دولتی همچنین اعلام کرد، قرار است بودجه اختصاصی برای رشد صنعت گردشگری در کشورش دو برابر شود و این تصمیم مسلما به رونق بازار گردشگرانی که از چین، خاورمیانه، کره جنوبی و ایران به یونان می‌روند، ‌کمک می‌کند.

وی همچنین اذعان داشت که با وجود دشواری شرایط گردشگری در سال ۲۰۱۶، آمار مربوط به امسال تا حالا امیدوارکننده بوده است.

یونان از سال 2009 تا 2013 بحران اقتصادی شدیدی را پشت سر گذاشت و گردشگری این کشور در این مدت شاهد آسیب‌های زیادی بود. بر اساس گزارشات منتشر شده، 40 درصد هتل‌های این کشور وضعیت بسیار بدی دارند و نجات آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

آمارهای مربوط گردشگری داخلی یونان هم طی دوره بحران اقتصادی افت شدیدی کرده، ‌درآمد این بخش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون در سال ۲۰۰۸ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرد. این وضعیت به شدت بر مناطقی که فاقد زیرساخت‌های مناسب، محصولات و ابزار تبلیغاتی بوده‌اند تاثیر منفی گذاشت.

با این حال، چندی پیش کنفدراسیون گردشگری یونان میزبانی ۳۵ میلیون گردشگر و درآمدی ۲۰ میلیارد یورویی از این بخش تا سال ۲۰۲۱ را برای خود هدف‌گذاری کرد.