پاریس

با رشد مقاصد نوظهور گردشگری، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی مقاصد سنتی گردشگری جهان به دست فراموشی سپرده شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بررسی‌های کارشناسان سایت «تریپ ادوایرز» حاکیست، تا سال 2019 شهرهایی مانند پاریس‌، نیویورک و لندن جایگاه خود را به عنوان مقاصد سنتی گردشگری از دست خواهند داد.

براساس این گزارش، آینده‌ی صنعت گردشگری جهان در دست سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی است و شهرها دبی، بانکوک، پکن، شانگهای، کیپ تاون، قاهره، لیما در پرو و مکزیکوسیتی به مقاصد جدید گردشگر جهان خواهند بود.

در حال حاضر شهر پاریس که به طور متوسط سالانه میزبان حدود 8 میلیون گردشگر است، مقصد نخست گردشگری جهان بوده و لندن، پایتخت انگلیس و نیویورک در آمریکا نیز مقاصد بعدی گردشگری جهان محسوب می‌شوند.

در این شرایط مقاصد نوظهور گردشگری جهان هر ساله رشد حدود 20 درصد گردشگرانشان را تجربه می‌کنند این در حالیست که این رقم در مورد مقاصد گردشگری سنتی جهان حدود 5 درصد است.

از سوی کارشناسان سازمان‌های فعال در صنعت گردشگری جهانی نیز با اشاره به عواملی از جمله رشد چشمگیری خطوط پروازی به مقاصد نوظهور گردشگری جهان براین باورند که در سال 2019، پاریس، لندن و نیویورک جایگاه فعلی خود را در صنعت گردشگری جهانی از دست داده و کشورهای دیگری جایگزین آنها خواهند شد.