پاریس در تعطیلات تابستانی امسال با مشکل کمبود هتل مواجه شد.

parisبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، تابستان سال جاری میلادی برای پایتخت فرانسه ناکامی‌هایی را در جذب گردشگر به همراه داشت، چرا که هتل‌های پاریس در اکثر ماه‌های سال از مسافر پُر می‌شوند.

به نوشته سایت 20 مینت، تعطیلات تابستانی در پاریس در حالی رو به پایان است که تمام ظرفیت‌ هتل‌ها تکمیل شده بودند و در نیمه نخست امسال میزان ورود گردشگران خارجی 1.4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

مشاور شهردار پاریس در این‌باره بیان کرد: افزایش سریع حجم گردشگر در پاریس با وجود کمبود تعداد هتل می‌تواند برای صنعت گردشگری این کلان‌شهر مشکل‌آفرین باشد. اگر حجم گردشگری با همین ریتم در پاریس اضافه شود، در سال‌های آینده هتل‌ها به سرعت پُر شده و شاهد ‌آن خواهیم بود که پاریس سهم خود را از بازار گردشگری از دست می‌دهد. افزایش مسافران این شهر به این معنی است که هتل‌ها دیگر به علت کمبود جا حاضر به پذیرش گردشگر نخواهند بود. این در حالی است که در ماه‌های ژانویه و فوریه این هتل‌ها اغلب خالی می‌مانند.

یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع این مشکل افزایش هتل‌ها برای ایجاد هفت هزار اتاق جدید در زمین‌های قابل استفاده اطراف پاریس است. در واقع با انجام این طرح در سال‌های آینده بخشی از گردشگران در خارج از محدوده پاریس ساکن می‌شوند.