bus

اتوبوس‌هایی با تصاویری از جاذبه‌های گردشگری چین ساکنان و گردشگران پاریس را به سفر به این کشور تشویق می‌کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، ده‌ها اتوبوس با تصاویری از جاذبه‌ های گردشگری چین در شهر پاریس از روز گذشته (سه‌شنبه) در حال تردد هستند که ساکنان و گردشگران این شهر را به سفر به چین ترغیب کنند.

به گزارش شین‌هوا‌، بر روی این اتوبوس‌ها تصاویری از جاذبه‌های مشهور گردشگری چین از جمله «مجموعه ارتش سربازان خاموش»، «دیوار چین‌»، «شهر ممنوعه‌»، «معبد خورشید» و ده‌ها اثر تاریخی و محوطه طبیعی نقش بسته که هریک از آنها می‌تواند برای تشویق ساکنان شهر پاریس و میلیون‌ها گردشگری که سالانه به این شهر زیبا سفر می‌کنند کافی باشد.

چین در سال 2012 حدود 408 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که از رشد 15 درصدی نسبت به سال 2011 حکایت دارد. در همین سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری این کشور در سال‌های اخیر اعلام کرده که چین با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگژو، با جذب نزدیک به نیم‌میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک‌میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب 100 میلیون نفر گردشگر در سال 2020 میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.