کاخ قوام
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان خانواده اتحادیه که به کاخ قوام مشهور است و در محوطه سازمان انتقال خون ایران قرار دارد، تاکید کرد: این ساختمان به اواخر دوره قاجار مربوط و هنوز ثبت میراث نشده است. با مسئولان سازمان میراث صحبت کردیم که سند ثبت این بنا را با همکاری شهرداری منطقه تنظیم و مرمت و بازسازی آن هرچه سریعتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در برنامه تهرانگردی این هفته خود به سازمان انتقال خون رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این ساختمان، از احداث پایگاه های انتقال خون در پنج پهنه تهران خبر داد.

 احمد مسجد جامعی روز گذشته به همراه تهرانگردان، به سازمان انتقال خون واقع در خیابان وصال شیرازی رفت وی در این بازدید با اشاره به نقش موثر این سازمان در سلامت جامعه اظهار داشت: بسیاری از پایگاه هایی که در تهران وجود دارند، در کانکس هستند و نیازهای تهران را تامین نمی کنند. طبق طرحی که پیش بینی شده، قرار است در پنج پهنه تهران، پایگاه هایی با امکانات مطلوب برای سرویس دهی به شهروندان، بازگشایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه متقاضیان اهدای خون بیشتر از امکانات هستند، افزود: مسئله انتقال خون را باید یک مسئله فرهنگی اجتماعی بدانیم و نه یک مسئله پزشکی، و این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود.

در این دیدار، رئیس شورای شهر و تعدادی از تهرانگردان با اهدای خون با مردمی که در این مرکز برای اهدای خون حاضر بودند همراهی کردند.

تهرانگردان همچنین در یک گالری هنری در جوار سازمان انتقال خون که ساختمان آن نیز مربوط به خانواده اتحادیه است و به وسیله یکی از فرزندان خانواده اتحادیه اداره می شود حاضر شدند و از آثار هنری و کتابفروشی این محل بازدید کردند.