عمان

دولت عمان از قصد خود برای راه‌اندازی بزرگترین مجتمع گردشگری جهان عرب تا سال 2018 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مجتمع گردشگری که «وادی قیقه» نام دارد، در منطقه قریات در اطراف سدی به همین نام احداث خواهد شد و پروژه احداث آن از سال آتی میلادی با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی آغاز خواهد شد.

به گزارش عرب‌نیوز، قرار است سد “وادی قیقه” که از آن به عنوان یکی از بزرگترین سدهای جهان نام برده می‌شود، در ماه‌های آتی آبگیری شود که علاوه‌بر رشد چشمگیر کشاورزی در عمان می‌تواند رشد چشمگیر گردشگران این کشور را نیز در پی داشته باشد.

پس از آبگیری سد “وادی قیقه” دو دریاچه در پشت آن ایجاد خواهد شد که بزرگترین مجتمع گردشگری جهان عرب نیز در مجاورت آن‌ها و در سه فاز راه‌اندازی می‌شود که فاز نخست آن در سال 2018، فاز دوم در سال 2020 و فاز سوم در سال 2022 به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری کامل از آن‌ها صنعت گردشگری عمان متحول خواهد شد.

این مجتمع گردشگری که هنوز هزینه دقیق ساخت آن اعلام نشده شامل ده‌ها هتل، رستوران، مجتمع مسکونی، کلینیک‌های ویژه گردشگری‌درمانی‌، پارک فناوری اطلاعات، سالن سینما، تئاتر، کنسرت‌ موسیقی، چند مجتمع ورزشی و یک فرودگاه کوچک است و علاوه‌ بر ایجاد هزاران شغل در زمان احداث آن، پس از راه‌اندازی نیز برای هزاران نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

عمان در شرایطی صاحب بزرگترین مجتمع گردشگری جهان عرب می‌شود که مدتی قبل با رشد 24 درصدی گردشگرانش در سه ماهه نخست امسال، موفق‌ترین کشور عربی در جذب گردشگر لقب گرفت.