عمان با درآمد یک میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری، برای اولین‌بار در زمینه درآمد توریسم رکورد زد.

omanبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی در زمینه میزان درآمد کشورهای منطقه خاورمیانه از محل صنعت گردشگری از ثبت رکورد یک میلیارد دلاری عمان از صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش عرب نیوز‌، عمان در سال 2012 بیش از یک میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که این امر سهم این کشور از محل درآمدهای گردشگری خاورمیانه را به 2.3 درصد رساند.

البته در این سال بیشترین میزان درآمد گردشگری در میان کشورهای خاورمیانه به عربستان با کسب بیش از 10 میلیارد دلار، امارات با کسب بیش از هفت میلیارد دلار و قطر با کسب 3 میلیارد دلار اختصاص داشت و عمان نیز با درآمدی بیش از یک میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار گرفت.

عمان در سال 2012 به واسطه برگزاری ده‌ها جشنواره در شهرهای مختلف این کشور از جمله مسقط میزبان یک میلیون و 400 هزار گردشگر بود که یک رکورد در جذب گردشگر محسوب می‌شود.

دولت عمان قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گردشگری الکترونیک را در این کشور رونق داده و برای پذیرایی از 12 میلیون گردشگر در سال 2020 آماده شود.

این کشور همچنین در سال گذشته نیز موفق به جذب دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد که بیشتر آن جذب صنعت هتل‌داری، به ویژه احداث هتل‌های لوکس چهار و پنج ستاره خواهد شد. عمان با بهره‌ بردن از تنوع جانوری و گیاهی سالانه میزبان هزاران طبیعت‌گرد از سراسر جهان نیز بود.

سازمان جهانی جهانگردی در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است تا پایان سال 2030 تعداد گردشگران منطقه خاورمیانه دو برابر شود.