england

طبق نظرسنجی که مقامات انگلیس قبل و بعد از میزبانی مسابقات المپیک انجام داد‌ند، جایگاه این کشور در میان مقاصد گردشگری جهان سه رتبه ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سازمان گردشگری انگلیس پس از میزبانی مسابقات المپیک در یک نظرسنجی میزان علاقه گردشگران خارجی برای سفر مجدد به این کشور و نظر گردشگران درباره میزبانی این کشور را جویا شد.

در این نظر سنجی، معیارهای جهانی میزبانی مسابقات ورزشی و امکانات تفریحی و گردشگری این کشور در زمان میزبانی المپیک مورد بررسی قرار گرفت که نظرات گردشگران 50 کشور قبل و بعد از مسابقات المپیک لندن جمع آوری شد.

هدف از انجام این نظرسنجی بررسی تاثیر میزبانی مسابقات بزرگ ورزشی جهان بر جایگاه فرهنگی کشورها است.

براساس این نظرسنجی، انگلیس پس از میزبانی المپیک از افزایش گردشگران خارجی برخوردار شده، به طوریکه از جایگاه 12 در جهان به جایگاه نهم ارتقا یافته است. به این ترتیب برای اولین‌بار در لیست 10 کشور برتر گردشگری جای گرفت.

طبق نتایج نظرسنجی، 63 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند پس از برگزاری مسابقات المپیک لندن‌، تصمیم گرفته‌اند دوباره به انگلیس سفر کنند. 75 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند پس از مشاهده تبلیغات پوشش خبری رسانه‌ای این مسابقات، دوست دارند از شهرهای دیگر این کشور نیز دیدن کنند.

73 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند این کشور در پوشش‌های خبری خود به خصوص پخش زنده مسابقات اماکن طبیعی زیبایی را در معرض دید بینندگان قرار داده است. همچنین 70 درصد دنبال‌کنندگان این مسابقات معتقدند کشور انگلیس از طبیعت زیبایی برخوردار است.

58 درصد گردشگران خارجی معتقدند این کشور در زمان میزباین مسابقات تنوع غذایی خوبی ارائه داده است.

انگلیس پس از موفقیت در برگزاری بازی‌های المپیک‌، میزبان چند مسابقه جهانی ورزشی دیگر از جمله فینال لیگ قهرمانان اروپا در ویمبلی، مسابقات دوچرخه سواری فرانسه‌، قهرمانی جام جهانی راگبی‌، مسابقات گلف جام رایدر سال 2014 و پس از مسابقات قهرمانی بازی‌های پهلوانی در سال 2017 خواهد بود.