هتل زیر آبی

پس از بزرگترین استادیوم و مرتفع‌ترین هتل جهان، کره شمالی صاحب بزرگترین هتل زیرآبی جهان نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قرار است که عملیات ساخت این هتل که بخشی از طرح‌های بلند پروازانه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی برای تبدیل این کشور به یک مقصد جهانی گردشگری به شمار می‌رود، از سال 2014 آغاز شود.

به گزارش شین‌هوا، قرار است این هتل زیرآبی توسط یک کمپانی چینی در ساحل شهر گردشگری «وونسان» کره شمالی احداث شود که پس از بهره‌برداری، بزرگترین هتل زیرآبی جهان خواهد بود.

دولت کره شمالی سال‌های گذشته نیز اقدامات زیادی در جهت جذب گردشگری با ساخت بهترین‌های دنیا آغاز کرد که از آن جمله می‌توان به بزرگترین استادیوم جهان و مرتفع‌ترین هتل جهان یا همان هتل «ریوگیونگ» به شکل یک هرم با ۱۰۵ طبقه در پیونگ‌یانگ اشاره کرد که در سال 2016 به بهره‌برداری می‌رسد.

در حال حاضر دولت کره‌شمالی که با مشکلات شدید مالی روبه‌روست قصد دارد با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل شده و درآمد بیشتری از محل صنعت گردشگری کسب کند. دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتی تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

کره‌شمالی در سال 2013 میزبان 243 هزار گردشگر بود که در این میان تنها 6 هزار گردشگر از کشور اروپایی و مابقی از چین بودند.