کره شمالی

گردشگران کره شمالی می توانند از ماه آتی میلادی سوار هواپیما شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پروازهای خطوط هوایی داخلی کره شمالی از سال‌ها قبل و بدلیل فرسودگی ناوگان هوایی و قیمت بالای بنزین متوقف شده بود و حالا دولت این کشور قصد دارد بار دیگر خطوط پروازی داخلی کره شمالی را برای گردشگران خارجی فعال کند.

به گزارش رویترز، در این راستا از نیمه ماه جولای با استفاده از چند هواپیمای اجاره‌ای روسی و چینی گردشگران کره‌شمالی می‌توانند برای سفر به نقاط مختلف این کشور از هواپیما استفاده کنند.

البته در حال حاضر نیز تنها کشوری که خطوط هوایی آن به کره شمالی پرواز دارند چین است و بیشتر گردشگران کره شمالی نیز از طریق چین راهی این کشور می‌شوند.

دولت کره شمالی که با مشکلات شدید مالی مواجه است، قصد دارد با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان این کشور را به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل کند که در این راستا در آینده نزدیک زمان صدور ویزای گردشگری برای گردشگران کره‌ شمالی از چند هفته به یک روز تقلیل یافته و گردشگران می‎توانند آزادانه از مناطق مختلف این کشور عکس‌برداری کنند.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتا تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

کره‌شمالی در سال 2013 میزبان تنها 243 هزار گردشگر بود که در این میان تنها 6 هزار گردشگر از کشور اروپایی و مابقی از چین بودند.