North-Korea

کره شمالی در قالب سیاست جدیدش برای کسب درآمد بیشتر از محل صنعت گردشگری، معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور از شبکه‌های تلویزیونی جهانی را آغاز کرد.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، از روز جمعه تبلیغات جاذبه‌های گردشگری کره‌شمالی از جمله معابد شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور و منطقه کوهستان «کومگانگ» آغاز شده و قرار است در ماه‌های آتی این برنامه‌ها در شبکه‌های تلویزینوی مالزی و تایوان نیز پخش شود.

به گزارش شین‌هوا، دولت کره‌شمالی که با مشکلات شدید مالی مواجه است، قصد دارد با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان کره شمالی را به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل کرده و درآمد بیشتری از محل صنعت گردشگری کسب کند.

در این راستا از مدتی قبل یک دفتر ویژه جذب گردشگر به کره‌شمالی در شهر پکن – پایتخت چین – با هدف جذب گردشگر از این کشور و گردشگرانی که به چین سفر می‌کنند، راه‌اندازی شده است.

همچنین در قالب طرحی که «همه کشورهای جهان» نام دارد، از ابتدای سال آینده میلادی برای اتباع تمامی کشورها حتا کشورهایی که از دید مقامات دولت کره شمالی دشمن محسوب می‌شوند،‌ ویزای گردشگری 45 روز صادر شده و همچنین محدودیت‌های تردد گردشگران در کره شمالی نیز کاهش می‌یابد.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتا تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.