habit

فیلم «هابیت» که از مدتی قبل اکران جهانی شد، همچنان برای نیوزلند گردشگر می‌آورد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری نیوزلند با اشاره به رشد 13 درصدی گردشگران این کشور در ماه مارس علت اصلی این امر را اکران جهانی فیلم «هابیت» دانست.

به گزارش اوکلند نیوز، نیوزلند در ماه مارس میزبان 270 هزار گردشگر بوده که مقصد بیشتر آن‌ها مناطقی بود که بخش‌هایی از فیلم هابیت در آن‌ها فیلم‌برداری شده است.

در این راستا از مدت‌ها قبل بسیاری از مکان‌هایی که گردشگران در آنها توقف دارند با نمادهایی از فیلم «هابیت» تزیین شده که از آن جمله می‌توان به تزیین فرودگاه شهر ولینگتون مقصد نخست گردشگری نیوزلند با مجسمه‌های شخصیت‌های خیالی این فیلم اشاره کرد.

از سوی دیگر، مکان‌های مختلفی نیز که این فیلم در آنها فیلمبرداری شده‌ با نصب تابلوهایی به گردشگران معرفی می‌شوند.

در همین دوره زمانی تعداد گردشگران انگلیسی نیوزلند نیز بدلیل برگزاری مسابقات کریکت رشد چشمگیری داشت. با این وجود بر اساس آمار منتشر شده بیشتر گردشگران نیوزلند از استرالیا بوده و گردشگران کشورهای منطقه‌ی آمریکایی شمالی و دو کشور انگلیس و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اکران قسمت‌های بعدی سه‌گانه هابیت نیز همانند بخش اول تاثیر چشمگیری بر رشد صنعت گردشگری نیوزلند داشته باشد، البته نمی‌توان اقدامات انجام شده در جهت جذب گردشگر در تعطیلات «عید پاک» را نیز در رشد چشمگیر گردشگران نیوزلند نادیده گرفت.

داستان «هابیت؛ یک سفر غیرمنتظره» در رابطه با افسانه‌ای است که در آن 13 «آدم کوچولو» به همراه یک جادوگر و موجودی کوچک به نام «هابیت» روانه سفری پرمخاطره می‌شوند. آدم کوچولوها به دنبال بازپس گرفتن سرزمین‌شان از اژدهایی به نام «اسماگ» هستند.